Az új R8 a nagyteljesítményű sportautók kategóriájában és azon belül a világítástechnikai megoldások területén is új mércét állít. Az új modellnél opcionálisan elérhető az Audi legújabb fejlesztése, a lézeres távolsági fényszóró. A lézerfény különlegessége, hogy a nagyteljesítményű lézerdiódák egy igen kisméretű alkatrészből képesek nagy mennyiségű fényenergiát kinyerni. Így lehetséges, hogy a lézeres távolsági fényszóró hatótávja közel kétszerese a LED technikájú fényszóró hatótávjának.
Minden távolsági fényszóróban egy lézermodul működik, amely négy darab nagyteljesítményű lézerdiódát tartalmaz. A lézermodul egyesíti egy nyalábbá a négy, intenzív kék színű lézersugarat, amelyet végül egy foszfor-átalakító változtat kék fényből fehér fénnyé. A lézeres távolsági fénnyel szerelt fényszórók ismertetőjele a kék színű megjelenés.
Az alapfelszereltség részeként az új R8 modellnél LED technikájú fényszórókat találunk, ahol fényszórónként 37 fénydióda biztosítja az összes világítási funkciót.
A lézeres távolsági fényszórók 2014 nyarán mutatkoztak be az Audi R8 LMX modellben, amely az R8 korábbi modellgenerációjának korlátozott darabszámban készülő változata volt. Közvetlenül ezelőtt került bevetésre ez a világítástechnikai újdonság az Audi R18 e-tron quattro versenyautóban a Le Mans-i 24 órás autóversenyen. A lézerfény alkalmazását, mint a legújabb, sorozatgyártásban is alkalmazott műszaki megoldást, számos világítástechnikai újdonság előzte meg az Audinál.
A LED technológiát elsőként az Audi alkalmazta 2004-ben, amikor is az Audi A8 L W12 modell nappali menetvilágítását biztosították a LED-es fénydiódák. Világítástechnikai megoldások, mint a LED-es nappali menetvilágítás, a Mátrix LED fényszóró vagy a lézeres távolsági fényszóró mintaszerűen példázzák az Audi márka alapvető értékeit: a sportosságot, a haladást és a kiváló minőséget.