Az elmúlt 130 évben az automobil hatalmas fejlődésen ment át: az 1894-ben a Párizs-Rouen távon versenybe szálló „lovatlan” járműveknek be kellett bizonyítaniuk, hogy nem veszélyesebbek vagy drágábbak, mint a lovas hintók.
Ezen kezdeti lépések óta megvalósult hatalmas technikai fejlődéseknek és a motorsport 130. évfordulójának hódolt az idei, „Önjáró hintóktól a hibridekig – Forradalmak a teljesítményben” címmel fémjelezett Sebességfesztivál. A négynapos rendezvény ideje alatt egy 1893-as gőzmotoros Salvesen Wagonette-től (amelyet olajbogyómaggal fűtöttek a hétvége folyamán!) a jelenlegi több mint ezer lóerős hibrid és elektromos szuperautókig terjedt a résztvevők listája.
A Goodwood ház előtt ágaskodó szoborkreáció az MG nyugati múltját és jelenlegi keleti újjáéledését jelképezte. Az MG nyugati múltja nagy mértékben összefonódik Goodwooddal, ugyanis a házigazda Lord March nagyapja, Freddie, saját gyári MG csapatával diadalmaskodott a két világháború között a legendás Brooklands oválpályán.
Összesen hat jelenlegi Formula-1-es csapat vonult fel a west-sussexi birtokon: Red Bull Racing (RBR), McLaren, Mercedes, Williams, Ferrari és Alpine. Az RBR a csapat 20 éves fennállását ünnepelte a Cathedral paddock teljes kisajátításával, ahol az RB1-től a legutóbbi F1-es betontorpedóig lehetett nyomon követni az energiaitalos csapat (és a sportág) elmúlt két évtízedének technikai fejlődését. Mark Webber, David Coulthard, Christian Klien, Patrick Friesacher, Daniel Ricciardo, Sergio Perez és a csapatfőnök Christian Horner sorra pattantak be az RBR F1 versenyautókba a hétvége folyamán, ám a szülinapi torta habját a világbajnok Max Verstappen goodwoodi debütálása, a meggyet pedig Adrian Newey várva várt Red Bull RB17 hypercarjának bemutatkozása biztosította.
A wokingi székhelyű McLaren sátra elé főleg Ayrton Senna 1991-es MP4/6 Honda V12-es versenygépe vonzotta a rajongókat, amelyet Bruno Senna vezetett a hétvége folyamán. A csapat első F1-es világbajnoki címét, illetve első Indy 500-diadalát is ünnepelte, mindkettőt egyaránt fél évszázada aratta a Bruce McLaren által alapított csapat.
Harmadik F1-es világbajnoki címét a McLarennel szerezte a legendás osztrák Niki Lauda, viszont első F1-es győzelmét pontosan 50 éve aratta, amikor a Ferrarihoz szerződött. Emlékére F1-es autói, a March, BRM, Brabham-Alfa, valamint egy Ferrari is felvonultak, ez utóbbit Adrian Newey is terelgette. Talán ezek voltak első lépései Maranello felé?
A Williams standján a csapat utolsó világbajnokságot nyert 1997-es F1-es autóját lehetett megcsodálni Keke Rosberg 1982-es Ford Cosworth motoros versenygépével, valamint a 2004-es Williams-BMW-vel egyetemben, amellyel nem más mint Juan-Pablo Montoya tisztelgett a V10-es korszak előtt.
Azon a bizonyos 1894-es Párizs-Rouen megmérettetésen a Mercedes is részt vett (és 5. helyen végzett), így a stuttgarti márka 130 éves versenymúltjára tekinthettünk vissza, amely az 1930-as évek Ezüst Nyilai mellett számtalan F1-es, Le Mans-i, DTM- és GT-autót vonultatott fel.
Hatalmas riválisa, az Audi (korábbi nevén Auto Union) Tom Kristenssennel, valamint több Le Mans-győztes prototípussal, Quattro raligéppel és az idei Dakar-győztes szörnyeteggel büszkélkedett a hétvége folyamán. A márka utolsó Le Mans-i éveiben a Toyotával állt heves harcban, amely Goodwoodban a Yaris GR-ra koncentrált: a WRC-ben szereplő modell mellett egy cseppfolyósított hidrogénnel üzemelő típust bíztak a Mr. Bean sorozatból ismert Rowan Atkinsonra és a többszörös WRC-bajnokra, Sebastien Ogierre.
A hosszútávú megbízhatósági versenyek és a Le Mans 24-i órás viadal szerelmesei sem csalódhattak, hiszen a CanAm sorozatban sikeres Shadow, a Le Mans-győztes Alpine Renault, Matra, Sauber Mercedes, Jaguar, Audi, illetve Porsche prototípusok tették színesebbé a palettát. Ez utóbbi két német márka sikereiért a Joest versenycsapat volt felelős, amely első diadalának 40. évfordulóját Porsche és Audi Le Mans-prototípusokkal ünnepelték a szervezők.
A tavaly decemberben elhunyt Gil de Ferran mindig nagy lelkesedéssel látogatott el a sebességfesztiválra. A Penske csapat elhozta North Carolinából Gil 2003-as Indy 500 győztes Panoz G Force-Toyotáját, amellyel többek között Dario Franchitti és David Coulthard is tisztelegtek volt csapattársuk emléke előtt.
Az amerikai oválok szerelmesei még két híres NASCAR-gépet is láthattak, meg főleg hallhattak: az idelátogató „Király” Richard Petty 1970-es Plymouth Superbirdjet, valamint azt a Chevrolet-t, amellyel Dale Earnhardt (az „Intimidator”) utolsó győzelmét aratta 2000-ben.
Számtalan gyártó mutatta be legújabb hibrid vagy teljesen elektromos szuperautó koncepcióját Goodwoodban, viszont mégis jól esett néha hallani a dicső múlt vadítóan hangos belsőégésű motorjainak dübörgését a langyos angol napsütésben...