Szombat koradélelőtt az időmérő edzéssel indult az éles program, amely igencsak tréfásra sikeredett. Lógott az eső lába, Benjámin pedig egy esőgumis installációs kör után slickekre váltott, amellyel végül a hetedik pozíciót csípte el:
„Kicsit csalódott vagyok, mert az időjárás ma a bolondját járatta velünk. Minden előjel szerint esős időmérőre kellett készülnünk, de a csapadék elmaradt, így sajnos érdemben nem tudtam harcolni az enyémnél jóval erősebb autók ellen a pole pozícióért. A forgalom is nagy volt, nem lehetett tiszta kört összerakni, és természetesen a piros zászlós megszakítás sem tett jót a ritmusomnak. Az első versenyen a hetedik helyről indulok, szeretnék jókat csatázni és odakeveredni a dobogós helyek valamelyikére.” - mondta el Benjámin.
A fiatal srác tulajdonképpen a hetedik pozícióval is csodát tett, hiszen a 2014-es (!!) F3-as autójával a Formula Regional by Alpine sorozatban szereplő sztáristállók több friss és erősebb motor/aeropack csomaggal rendelkező konstrukciójánál is gyorsabb tudott lenni. Ám mivel Monza „teligáz két fékkel” és a várt eső sem érkezett meg, félő volt, hogy Benjámin nehéz verseny elé néz:
„A futamon ugyanaz játszódott le, mint délelőtt: kevés eső, hamar száradó ívek, nyögvenyelős harc az erősebb technikák ellen. Repülőrajttal kezdtünk, amit jól kaptam el, sikerült is egy helyet javítanom, de egy baleset és a mentés miatt azonnal jött is vissza a biztonsági autó, amely még további egy alkalommal tiszteletét tette. Kicsit csalódott vagyok, mert jobb versenyre és erősebb teljesítményre számítottam, de a fizikát sajnos nem tudom felülírni. Ettől eltekintve, remek tapasztalatszerzés ez nekem, és a Drexler Formel Cup értékelésében még a dobogóra is felállhattam.”
Vasárnap délelőtt a második futammal zárult a magyar tehetség monzai hétvégéje, ahol szinte mindenből kijutott. Berta Beni hatalmasat küzdött és nagy felzárkózást mutatott be, de a két szerencsétlenül alakuló safety car fázis megfosztotta őt az összetett dobogótól.
„A kezdéskor még helyenként nedves, nyálkás volt a pálya, többek között ezért sem akartam túlerőltetni az egyes kanyart. Monzában itt történik a legtöbb baleset, így jobbnak láttam kimaradni a kakaskodásból, és utána megkezdeni a felkapaszkodást. Friss slick keverékeken erre minden esélyem meg is volt, és rövidesen sikerült is levadásznom Sandro Zellert. (Zeller az F3-as EB-n Max Verstappennel és Esteban Oconnal autózott egy mezőnyben - a szerk.)
Már épp lendületbe jöttem volna, mikor a hátsóbb traktusban történt baleset miatt jött a biztonsági autó. Igyekeztem a Pirelliket melegen tartani, így az indítás után újabb pozíciót javítottam, feljöttem az ötödik helyre, majd rövidesen már a negyedik helyen nézelődtem. Pechemre egy incidens után ismét érkezett a safety car, ezzel úszott is a kiépített előnyöm. Az utolsó körre elengedett restartból sem jöttem ki jól, lévén többen is szélárnyékot fogtak rajtam. Végül összetettben a hatodik helyen zártam, a Drexler Formel Cup-ban pedig másodikként állhattam fel a dobogóra. Többet vártam ettől a hétvégétől, de összességében úgy gondolom, tisztességgel helytálltam. Fejben és lélekben már a következő versenyen, Imolában vagyok!” - nyilatkozta némi csalódottsággal a versenyző.
Sokat nem pihenhet Berta Benjámin, hiszen az előttünk álló hétvégén a legendás Autodromo Enzo e Dino Ferrari versenypályán van jelenése, a magyar pilóta sikeréért szombat 14 h-tól, és vasárnap 11:30-as kezdettel ezen a linken tudtok szurkolni.