Szisz Ferenc (1873-1944)
Szeghalmi születésű gépész, aki 27 évesen Párizsban telepedett le, ahol a Renault-nál kezdett dolgozni mérnökként és az autóversenyek utazó szerelőjeként, 1906-ban azonban versenyzőként volt ott a Francia Nagydíjon (az első verseny, ami ezt a titulust kapta), és annak megnyerésével örökre beírta magát az autóversenyzés történetébe. Néhány évben még elindult a futamon, de az első világháború után már nem tért vissza az autóiparba.
Hartmann László (1901-1938)
Az 1930-as években európai szinten ismert és elismert versenyző aki a Bugattinál és a Maseratinál is felküzdötte magát odáig, hogy gyári támogatást kapjon. 1933-ban Európa 13. legjobb versenyzőjévé választották, volt 8. helye a Monacóban, részt vett az 1936-os Magyar Nagydíjon, akit épp akkor ért utol a végzet, amikor sikerült betörnie az igazán nagyok közé: az 1938-as Tripoli Nagydíjon Giuseppe Farinával való ütközés az életébe került.
Ferjáncz Attila (1946-2016)
A magyar autósport örökös bajnoka, aki évtizedeken keresztül jelentette a mércét ebben a szakágban. A hatvanas évek közepétől a kilencvenes évek közepéig versenyzett, összesen több mint húsz bajnoki címet szerzett, emellett pedig az Európa-bajnokságon is felállhatott az év végi dobogóra - rengeteg futamot nyert külföldön is. Visszavonulása után az MNASZ elnöke lett.
Drapál János (1948-1985)
A magyar gyorsasági motorsport történetének első világbajnoki futamgyőztese, összesen négy nagydíjon ért célba elsőként (egyszer a 250-es, háromszor a 350 köbcentisek között). Kilencszeres magyar bajnok, a szocialista országok Béke Barátság Kupájának hatszoros győztese.
Ranga László (1957-2001)
Hatszoros bajnok raliversenyző, aki a nyolcvanas-kilencvenes évek fordulóján dominálta a szakágat Magyarországon - nemcsak tehetségével és gyorsaságával, de profizmusával, hozzáállásával, személyiségével is maradandó nyomot hagyott maga után. Több Európa-bajnoki futamot is nyert, később pedig csapatfőnökként is bajnok tudott lenni, pedig pályafutása utolsó éveit már a gyógyíthatatlan betegségével küzdve versenyezte végig.
Kesjár Csaba (1962-1988)
Az első magyar, aki Formula-1-es autót vezethetett, amikor az 1987-es Magyar Nagydíj hétvégéjén, a futam előtt megtehetett néhány kört egy Zakspeed volánjánál. Az osztrák Formula Ford 2000 sorozat megnyerése után az NSZK F3-as bajnokságában igyekezett még feljebb lépdelni a ranglétrán, ám 1988-ban a Norisringen halálos balesetet szenvedett.
Adorján Zoltán (1961-)
Kétszeres Európa-bajnok salakmotor-versenyző, háromszor a salakmotor-világbajnokság döntőjébe is bejutott, az 1990-es páros világbajnokságon Tihanyi Sándorral a harmadik helyen végeztek. A magyar bajnokságot 13 alkalommal nyerte meg, eredményeit Hajós Alfréd-díjjal jutalmazták.
Ifj. Tóth János (1968-)
Egy bő évtizeden keresztül volt a hazai ralisport arca, ő törte meg Ranga László szériáját, majd a sorozatban nyert három magyar bajnoki címe után két év szünetet követően újabb háromszor lett első - egy év kihagyás után 2005-ben pedig hetedszer is bajnok lett. Nyert külföldön Európa-bajnoki futamot, közel állt egy világbajnoki pontszerzéshez, letette a névjegyét az IRC-ben is, vagyis nemzetközi szinten jeles képviselője volt a magyar ralisportnak.
Baumgartner Zsolt (1981-)
A formulaautózás porondján máig a legmesszebb jutó magyar, aki a Formula-3000-ben eltöltött két és fél szezon után éppen a 2003-as Magyar Nagydíjon kapott F1-es beugrási lehetőséget a Jordannel meglévő kapcsolata révén, amely istállóval Hockenheimben már tesztelt. Egy további, monzai részvétel után 2004-ben teljes szezonos szerződést kapott a Minarditól, az USA Nagydíjon pedig nyolcadikként befutva megszerezte az ország máig egyetlen F1-es pontját.
Talmácsi Gábor (1981-)
A magyar gyorsasági motorsport történetének első és máig egyetlen világbajnoka, 2007-ben a 125 köbcentis kategóriában jutott fel a csúcsra, ahol további két alkalommal végzett összetett dobogón. Összesen kilenc vb-futamot nyert, tizenkét verseny erejéig pedig a királykategóriában, a MotoGP-ben is rajthoz állt.
Most ti jöttök! A Facebook-bejegyzés alatt kommentben írjátok meg, a fenti tízen kívül melyik már nem aktív magyar autó- és motorversenyzőket vennétek még be Magyarország legjobbjai közé!