DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 25. szerda
Egyéb

A kormánymű felújításával kapcsolatban felmerülő leggyakoribb kérdések

A kormánymű az autó egyik legnagyobb terhelésnek kitett alkatrésze, hiszen az úthibákból eredő erőhatások jelentős része a kormányrendszeren csapódik le. Azonban ez egy igen komplex szerkezetet, amelynek javítását vagy felújítását kimondottan erre szakosodott műhelyek tudják csak biztonsággal elvégezni. Az alábbiakban abban próbálunk segíteni, hogy a kormánymű esetlegesen előforduló hibái könnyebben felismerhetők legyenek.

Legtöbbször mi okozza a kormánymű meghibásodását?

A kormánymű gyenge pontjai a kormányösszekötők belső végénél található gumiharangok, amelyek könnyen elhasználódhatnak vagy megsérülhetnek. Ezáltal víz és por kerül a tömítésekhez, amelyek ha elkopnak, kiengedik a megfelelő működés szempontjából létfontosságú kenőanyagot.

A kormánymű meghibásodásának másik jellemző oka az első kerekeket érő extrém hatások, mint a kátyúkból eredő erős ütések, vagy koccanások a szerkezet olyan hibáját okozhatják, amelyek később jönnek elő. 

 http-__szervokormanyjavitas.hu_ - 2019 december - Cikk2



A hazai úthálózat mindennapi használata során megtalált kátyúk, hepehupák, járdaszegélyek és fekvőrendőrök csapásai szintén leginkább a kormányművet terhelik, annak idő előtti meghibásodását eredményezik.

Mi a probléma, ha a szervótartályból eltűnt az olaj?

A problémát valószínűleg a rendszer tömítetlensége okozhatja, amely gyakran a gumiharangok sérülése miatt áll elő. A hiba feltérképezése és kijavítása után következhet a rendszer újratöltése, azonban mindenképpen érdemes a gyártó által ajánlott olajat választani.

Mi a gond, ha a kormánykerék rendszeresen beremeg?

Ha a kormánykerék már egy apró fordítástól is remegni kezd, annak több oka is lehet, amelynek kiderítése és javítása a szakszervizek feladata. Állhat a háttérben a szervórendszer levegőssége, a rossz állapotú ékszíj vagy a szervószivattyú kagylós kopása is.

Hány futott kilométert kell kibírnia a kormányműnek?

Optimális használat mellett több százezer kilométer problémamentes használatot is bírniuk kell, azonban a nagyobb igénybevételt jelentő városi használat ezt jelentősen lerövidíti, és már százezer kilométer környékén problémák merülnek fel. A korai meghibásodás jellemző az egyszerűbb szervórendszerrel felszerelt autók esetén is.

Az akkumulátor bikázása tönkreteheti a kormányművet?

Főleg a téli időszakban jellemző, hogy az óvatlanul elvégzett bebikázás tönkreteszi az elektromos kormányszervót, amelyet ilyenkor sajnos teljesen ki kell cserélni, ami több százezres tétel is lehet.

Amennyiben a fenti problémákat érzékeljük autónkon, haladéktalanul forduljunk szakemberhez, vagy keressük fel a Szervokormány javítás weboldalt!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: