A 2019-től induló, kizárólag női versenyzőket felsorakoztató kategória mögött, mint kiderült elsősorban az a gondolat áll, hogy újabb lehetőséget biztosítson a motorsportban érdekelt nők számára a versenyzéshez, a fejlődéshez, mindezt ingyen és bérmentve, félmillió dolláros díjért. A széria indulása azonban nem aratott elsöprő sikert. A bejelentés óta ugyanis a közösségi médiában számos versenyző megosztotta a csak nők számára kitalált szériával kapcsolatos véleményét. Sokan értenek egyet a kitűzött célokkal és a mögötte húzódó gondolattal, vannak viszont olyanok is, akik nem fogadták tárt karokkal a W Seriest.
A jelenleg a brit Formula–3-ban versenyző, korábbi brit GT bajnok, Jamie Chadwick például egyetért azzal, hogy a széria egy újabb lehetőséget fog nyújtani számukra a versenyzéshez. „Olyan versenyző vagyok, aki az év 365 napján szeretne versenyezni. A GT szériában továbbra is férfiak ellen fogok küzdeni, de a W Series egy kiváló lehetőséget biztosít arra, hogy tovább fejlesszem a képességeimet, és följebb lépjek a motorsport junior kategóriáiban is, szóval kíváncsian várom, mit hoz majd a jövő év.”
Alice Powell, a korábbi Formula Renault-bajnok is hasonlóan pozitív véleménnyel volt a szériáról, mondván, megmászni a motorsport ranglétráját minden versenyzőnek nehéz, de a nőknek kifejezetten az, ezért a W Series egy pozitív irányba lendítheti ezt a küzdelmet, többek közt amiatt is, mert ingyen, ugyanakkor pénzdíjért szállhatnak harcba. „Ez fontos eszköz lesz a végcélunkhoz is. Egy mérföldkő azon nők számára, akik az alsóbb kategóriákból próbálják felküzdeni magukat a komolyabb, együléses versenyzéshez, hiszen a későbbiekben majd felhasználhatjuk mindazt a tapasztalatot, amit a W Seriesben szerzünk."
Stephane Kox GT pilóta is úgy véli, a W Series előnyösen fog hozzájárulni nem csak a női versenyzők karrierjéhez, hanem magához a motorsport világához is, továbbá segíteni fog a nőknek a versenyzésben való fejlődéshez is. „Nemrég beszélgettem a széria alapítóival, és egyértelmű, hogy tisztán átlátják, mire van szükségünk nekünk, nőknek ahhoz, hogy versenyezhessünk. Ha magamból indulok ki, akkor tudom, hogy a legmagasabb szinten, a legjobb pilóták ellen szeretnék versenyezni, legyenek azok nők vagy férfiak. De ahhoz, hogy ezt megtehessük, először tapasztalatra van szükségünk.”
A pozitív vélemények mellett viszont sokan vannak olyanok is, akik nem értenek egyet azzal, hogy a kategória elkülöníti a női és férfi versenyzőket egymástól. Az egyik ilyen határozott ellenvéleményt az IndyCarban versenyző Pippa Mann fogalmazta meg Twitteren. „A mai egy nagyon szomorú nap a motorsportban. Azok, akik segíteni próbálnak a női versenyzőknek most a valódi támogatás helyett azt választották, hogy elkülönítsék, szegregálják őket. Mélyen csalódott vagyok, hogy látnom kellett ezt a történelmi visszalépést” – írta Mann.
What a sad day for motorsport. Those with funding to help female racers are choosing to segregate them as opposed to supporting them. I am deeply disappointed to see such a historic step backwards take place in my life time. https://t.co/8ZrKqaADwx
— Pippa Mann (@PippaMann) October 10, 2018
Az Euro F3-ban versenyző Sophia Floersch, Pippa Mannhoz hasonlóan nem rajong a külön kategória ötletéért. „Egyetértek az érvekkel, de a megoldással már közelről sem” – írta Floersch a Twitteren. „A nőknek hosszú távú támogatás és megbízható támogatók kellenek. Én is a legjobbak ellen szeretnék versenyezni. Csak hasonlítsuk össze ezt a gazdasággal, ott is szükség van női menedzsmentre vagy tanácsadó testületre? Nem! Ez nem a helyes út!”
Azt, hogy kik és milyen csapatban fognak rajthoz állni a 2019-ben rajtoló szériában egyelőre nem jelentették be. Az viszont biztos, hogy a kategória hat európai helyszínen fog futamokat rendezni.