„Ahogyan azt az egyesült államokbeli motorsportos események kapcsán már megszoktuk, a szervezők lehetővé tették, hogy mi válasszunk magunknak rajtszámot.” – mondta a Volkswagen Motorsport igazgatója, Sven Smeets. „Kifejezetten kértük a 94-es rajtszámot, hiszen az az „I” és a „D” betűket szimbolizálja, mint a kilencedik és a negyedik betű az ábécében.” A két elektromos motorral szerelt, 500 kW (680 LE) rendszerteljesítményre képes I.D. R Pikes Peak a jövőbeli, sorozatgyártásba kerülő elektromos modellcsalád sportos előfutára. Az I.D. modellcsalád piacra dobását 2020-tól kezdi meg a Volkswagen.
A szerelők a beállítások véglegesítésére koncentrálnak a hivatalos tesztek során. Vasárnapig Dumas minden egyes pillanatot kihasznál, hogy ráhangolódjon az autóra. A 40 éves pilóta úgy ismeri a hegyre felvezető utat, mint a tenyerét, hiszen mostanáig már három alkalommal állhatott a dobogó legfelső fokán a Pikes Peak-i Nemzetközi Hegyi Felfutó versenyen. Az idei évben a cél az elektromos versenyautók kategóriájában jelenleg érvényes, 2016-ban felállított 8 perc 57,118 másodperces rekord megdöntése.
Az I.D. R Pikes Peak volt a leggyorsabb a Pikes Peak időmérőjén
Már az időmérőn megmutatta Romain Dumas, hogy mire képes az I.D. R Pikes Peak. A francia futotta a legjobb időt, 3 perc 16.083 másodpercet, 11.049 másodperccel volt gyorsabb, mint a második Simone Faggioli, aki belső égésű motoros autóba ült. A kvalifikációs futamon a versenyzők a majdnem 20 kilométeres pálya első 8.3 kilométerét tették meg, ez az időmérő döntött a vasárnapi rajtsorrendről. Így a négykerekűek közül Romain Dumas és az I.D. R Pikes Peak áll elsőként a rajthoz 24-én helyi idő szerint reggel 10 órakor, hogy megdöntse kategóriájának rekordkörét, 8 perc 57.118 másodperc alatt érjen fel a csúcsra.