DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

Mindössze métereken múlt Habsburg Ferdinánd makaói győzelme

Habsburg Ferdinánd az elmúlt hétvégén végérvényesen bebetonozta nevét a világ legjobb fiatal formaautós tehetségeinek élvonalába, a makaói FIA F3 World Cupon a Carlin csapat színeiben nyújtott kimagasló teljesítményének köszönhetően.

A 20 éves pilóta élete versenyét futotta a legnagyobb presztízsű Forma-3-as futamként számon tartott, szezonzáró nagydíjon, végül az utolsó körben a célegyenes-ráfordítóban átvette a vezetést, azonban az előzési manőver a falban ért véget, és Habsburg negyedikként haladt át a célvonalon

A makaói városi pálya nem ismer kegyelmet. A legapróbb hiba is elég  ahhoz hogy véget érjen a versenyed. De a vitathatatlanul minden eddiginél erősebb, 22 F3-as autót felsorakoztató mezőnyben végig a határon kell autózni, ha valaki a dobogó legfelső fokára hajt.

unnamed (1)



Habsburg egyértelmű tervvel vágott neki a hétvégének; a legjobb öt között végezni az időmérő edzésen, majd szintén a top 5-ben zárni a kvalifikációs futamot, ép autóval, hogy majd a főfutamon harcba szállhasson a dobogós helyezések valamelyikéért. A 15-körös nagydíj kezdetét így végül a tervhez tartva magát az ötödik rajtkockából várhatta.

„Ez az a verseny, amelyet mindenki szertne megynyerni.” mondta el Ferdinánd. “Itt születnek a hősök, Ha megnyered ezt a futamot, azzal bebizonyítod a világnak, hogy gyors vagy, bátor és magabiztos. Mindenkinek ez a cél lebeg a szeme előtt.”

Egy remekül sikerült rajtot követően  az ifjú osztrák a negyedik helyre lépett előre, karnyújtásnyira kerülve a dobogótól. Mindössze két körrel később a futam éllovasa a falban kötött ki a San Francisco kanyarnál, Ferdinánd pedig remek manőverrel elkerülve az ütközést feljött a harmadik helyre.

Ezt követően Habsburg carlinos csapattársát, Lando Norrist kapta meg a nyakába, és tisztában volt vele, hogy a védekezés legalább olyan fontos mint a támadás, így magabiztosan maga mögött tartva a britet elkezdett felzárkózni az előtte haladó párosra. 

unnamed (2)

„Ezeken a szűk utcákon nem szabad hagynod, hogy a mögötted autózó nyomást helyezzen rád” – magyarázta Ferdinánd. „Elég egy centit tévedni, és vége… akkor pedig már nem számít, mit csinál a mögötted jövő.”

Az előretörésben azonban sárga zászlós fázisok akadályozták, így Habsburgnak egészen a 11. körig nem volt lehetősége arra, hogy  támadásba lendüljön Günther ellen, azonban amikor végre sikerült fogást találnia a németen, Ferdinánd a verseny leglátványosabb előzését hajtotta végre.

„Günther megelőzése egyszerűen fantasztikus volt. Már a sárga zászlós periódus alatt megterveztem fejben, azután már csak végre kellett hajtanom – megfelelő szélárnyékot keresve az egyenesben balról kezdtem előzni, majd a jobb oldalára húzódtam, így nem tudott visszatámadni” – mondta el Habsburg, akinek már csak az élen álló Sette Câmarát kellett maga mögé utasítania a hőn áhított győzelemért.

Mindkét versenyző a határon autózva száguldott keresztül a szűk utcákon, azonban hamar nyilvánvalóvá vált, hogy Habsburgnak sikerült nyomás alá helyeznie a brazilt. A futam legutolsó körében Ferdinánd végül megérkezett Sette Câmara nyakára. A páros az “év versenye” címre méltó show-val kápráztatta el motorsport-kedvelők százezreit, azonban Habsburg csak a második helyen érkezett meg az utolsó kanyarhoz.

unnamed

„Őszinte leszek, ez egy mindent vagy semmit húzás volt” – mondta el Habsburg. “ Természetesen remek dolog a dobogós hely is, de ki emlékszik a srácra, aki második helyen végzett? Nagyon akartam azt a győzelmet, és tudtam, hogy képes vagyok rá.”

A hírhedten nagy kihívást jelentő Fisherman’s kanyarban Ferdinánd mindent egy lapra feltéve látványos előzésbe kezdett, ugyanis ekkor már csak a győzelem lebegett a szeme előtt. Majd egy fantasztikus manővert követően átvette a vezetést Sette Câmarától, aki a falban kötött ki. Azonban az egyenetlen utcai pálya megdobta Habsburg autóját, aki így a falat súrolva ért a kanyar kijáratához, melynek következtében autója komolyan megrongálódott, azonban még így, három keréken is sikerült a negyedik helyen célba érnie.

„Mint ahogy már korábban is mondtam, sajnálom, hogy nem sikerült felérnem a dobogóra, de minden tőlem telhetőt beleadtam. Azt hiszem megmutattam, mire vagyok képes, aminek nagyon örülök. Természetesen szomorú vagyok, hogy nem én haladhattam át elsőként a célvonalon, de célba értem, és senki sem mondhatja, hogy nem adtam bele mindent. Jövőre visszatérek, hogy befejezzem, amit elkezdtem.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: