DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Kiss Norbert Indiában versenyez a hétvégén

A TRO meghívásának eleget téve kétszeres kamionos Európa-bajnokunk egy különleges versenyen vehet részt, ahol mindenki egyforma, héttonnás monstrummal indul.

Március 15-én indul el újra világot látni és hódítani Kiss Norbert. Miután jobban felfedezte Amerikát mint Kolumbusz Kristóf, a nagy utazó eredeti tervéhez híven a szombathelyi pilóta úti célja is India lesz ezúttal. Konkrétan a TATA Motors T1 Prima Truck Racing versenyhétvégéjére tart, ahová őt is meghívták a kamionos Európa-bajnokság, illetve az angol és a francia nemzeti krémjével együtt. Hasonlóan komoly megtiszteltetésben magyar versenyző utoljára a 30-as években részesült: akkor a legendás magyar Grand Prix versenyző Hartmann Lászlót hívták meg 3 hónapra 3 versenyre Dél-Afrikába, olyan nagy nevek mellett, mint: Giovanni Lurani gróf, Luigi Villoresi, Piero Taruffi és Eugenio Siena.

Norbi ezúttal egy 7 tonnás utcai TATA Prima T1-et fog hajtani, amely már ránézésre sem annyira kiélezett versenytechnika, mint a jól megszokott tankpool24 Mercedese. A jó hír azonban az, hogy mindenkinek ilyet kell majd használnia, így gyakorlatilag egy márkakupáról beszélhetünk. Csapatok persze így is lesznek, Kiss a kék festésű Tata Technologies Motor Sports járművével indulhat majd harcba. A versengésben először résztvevő európai versenyzők külön kategóriát kaptak, amely nemes egyszerűséggel Pro Class névre hallgat.

kiss-norbi-kamion



A jelenleg ismert párosítások a következők:

Castrol (zöld kamionok)

1. Ryan Smith – BTRA

2. Stephanie Halm (Steffi) - TRO

Cummins (piros kamionok)

1. David Jenkins – BTRA

2. Simon Reid - BTRA

Tata Technologies Motor Sports (kék kamionok)

1. Adam Bint – BTRA

2. Nobert Kiss - TRO

One World Racing Driver

1. Shane Bereton – BTRA

2. Thomas Robineau - TRO

Dealer Warriors (narancssárga kamionok):

1. OLY Janes – BTRA

2. Gerd Körber - TRO

Dealer Daredevils (sárga kamionok): 

1. Antonio ALBACETE – TRO

2. David Vrsecky - TRO

Csütörtöktől vasárnapig tart majd a program, és külön érdekesség, hogy lesz versenye a helyi, egyébként tényleges utcai teherautó sofőröknek is. Ez egyfajta jutalom is nekik a TATA Motorstól, ahogy az egész rendezvény is gyakorlatilag egy nagyra nőtt céges buli, nem is lehet rá jegyet venni, csak nyerni. A helyszínt sem kell nagyon bemutatni, hiszen ez nem más, mint a Buddh International Circuit, ami India legnagyobb versenypályája, régebben itt rendezték a Forma-1-es versenyeket is. A több mint 5 km hosszú pályán van egy 1.3 km hosszú egyenes szakasz is, 16 kanyarral kombinálva. Érdekesség, hogy az eddig 3 alkalommal megrendezett Indiai Nagydíjon csak Sebastian Vettel tudott nyerni, és ő indult mindig a pole pozícióból is.

Helyi idő szerint pénteken 10:10-kor kezdődik meg az európai mezőny programja, a versenyzői eligazítással. 11:00-tól pedig 180 perc áll rendelkezésére majd a versenyzőknek, hogy minél jobban megismerkedjenek majd az Új-Delhi melletti pálya trükkjeivel. Szombaton a szabadedzés 14:50-kor kezdődik, amit 15:00-kor egyből követ is majd az időmérő edzés, ami 15 perces lesz. Vasárnap lesz végül két versenyük, az első 14:15-kor és 8 körös lesz,, a második 17:15-kor rajtol el, és 15 körön keresztül tart majd.

A 31 éves pilóta nagyon lelkes a különleges megmérettetés előtt: „A szimulátorozás világából már ismerem az indiai pályát, így azért nem teljesen ismeretlen terepre megyek. A kamion, amit majd mindannyian vezetünk, az már érdekesebb lesz. Majdnem másfélszer nehezebb, mint az Európában használt versenykamionom, közelebb áll inkább az utcai járművekhez, így komoly kihívás lesz ezekkel gyorsan menni, és jó sebességet tartani velük. Ennek ellenére, még ha mi is leszünk a legnagyobb látványosság a hétvégén, nem csak sima gálaverseny lesz ez, hiszen a legnagyobb neveket hívták meg a versenysportból, így például Antonio Albacetét, vagy Gerd Körbert. Az mindenképpen jó hír, hogy ugyanolyan versenykamionokkal megyünk majd, a márkakupákban pedig mondhatom, hogy van tapasztalatom. Összességében ez egy remek szezon előtti bajnokságba nem számító verseny lesz, amivel kiválóan alapozhatok a 2017-es évre. Természetesen nyerni megyek, meg megnézni a Taj Mahalt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: