A címlapon ezúttal nem valamelyik Formula-1-es pilótát, hanem Magyarország egyik legismertebb autóversenyzőjét, Szalay Balázst láthatjuk: éppen 20 évvel ezelőtt indult élete első Dakarján, és bár nevéről elsősorban a sivatagi verseny juthat eszünkbe, a Selyemút Rali, ahol pályafutása egyik legnagyobb sikerét érte el, legalább ekkora falatnak ígérkezik. Összeszokott navigátorával, Bunkoczi Lászlóval idén visszatérnek az ismerős, mégis ismeretlen versenyre – az útvonal ebben az évben ugyanis változik, és minden eddiginél monumentálisabb: 10 700 kilométer Moszkva és Peking között. „Hogy jutott eszébe a versenyautó tetejéről tűzálló ruhában fejest ugrani a tábor közepén felállított medencébe?” – hangzik az Opel Dakar Team versenyzőjével készített interjú első mondata, amelyben a verseny rajtja előtt eddigi kalandjait és emlékeit elevenítette fel.
A Monacói Nagydíjon – beszámolója szintén megtalálható az AFM lapjain – „születésnapját” ünnepelte az F1 egyik legrégibb csapata, amely 1966-ban a hercegségben lépett először pályára. Az istálló továbbra is alapítója, Bruce McLaren nevét viseli, de a fél évszázad nagy részében Ron Dennis kormányzása alatt állt. Ő tekint vissza a hosszú múltra, és beszél a McLaren lenyűgöző eredményeiről, az emlékezetes sztorikról, és a csapathoz hasonlóan legendás pilótákról, akiket néha nem volt egyszerű kordában tartani.
Vajon összejön az Nico Rosbergnek, ami édesapjának sikerült? A Mercedes pilótája az eddigi nagydíjak több mint felét megnyerte, megingásai és Lewis Hamilton egyre magabiztosabb formája miatt azonban kérdéses, összejöhet-e neki minden versenyző célja, a Formula-1 bajnoki címe szezon végén. Bár Hamilton és Rosberg egy csapatban versenyeznek, a két pilóta valójában tűz és víz: érdekes színezetet ad a szezonnak, hogy vajon a carpe diem felfogású született tehetség, vagy a szorgalmasan dolgozó családapa mentalitása ér többet a végelszámolásnál.
Különleges eseményre, a Man-szigeti TT-re kapott meghívást az Autósport és Formula Magazin, amelyet a világ legveszélyesebb motorversenyének tartanak. Aki itt elindul, az valóban megszállott. Mintha az 1950-es évekbe csöppentünk volna: riportunk bemutatja a versenyzés ezen különc, mégis nagyon népszerű formáját, amely sajnos idén is több áldozatot követelt.
A júliusi szám foglalkozik a földkerekség két legnagyobb nem Formula-1-es autóversenyével: a Le Mans-i 24 órás és az Indianapolis 500 is hihetetlen fordulatokat hozott idén, előbbi a vezető Toyota utolsó percekben történt megállása, utóbbi Alexander Rossi váratlan győzelme által.
További témák a lapból:
- Versenyriport: Monacói, Kanadai és Európa Nagydíj
- Technika: Hogyan váltak túlélhetővé a legnagyobb balesetek is?
- Különvélemény: Dávid Sándor rovata
- A világ legnagyobb show-ja
- Kiss Norbert első idei győzelme
- Michelisz Norbert karrierjének legjobb hétvégéjét teljesítette a Nordschleifén
- Alex Rins lehet a MotoGP következő Marqueze
- Herczig karnyújtásnyira a címvédéstől
- Kiss Pál Tamás a ralikrossz-ob-n verhetetlen
- Egy lány és egy autó: Adrienn és a Skoda Superb
- Vigyorgenerátor: BMW M2 bemutató a Hungaroringen
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu weboldalán.