A sorozat tulajdonosa, Enzo Coloni ugyanis tervei szerint már ebben az évben útjára indítaná az Auto GP Formula Open nevű bajnokságot, amivel az elmúlt években őket legjobban hátráltató probléma, a nevezők alacsony száma ellen szeretne valamit tenni. Az Auto GP mezőnye már utolsó „önálló” évében, 2014-ben is tíz autó körül mozgott, és tavaly, a szintén befuccsolt Acceleration sorozattal egyesülve sem fordult jobbra a sorsuk, így két versenyhétvége után le is kellett húzniuk a rolót.
A háttérben azonban nem állt le a szervezkedés, és Enzo Coloni most a nyilvánosság elé tárta legújabb ötletét. A Formula Open, mint a neve is sejteti, olyan versenysorozat kíván lenni, amelyben különböző kategóriák számára készített együléses, V8-as motorral rendelkező versenyautók mérhetik össze erejüket egymás ellen, a technikai szabályok pedig lehetővé teszik, hogy korábbi F1-es autók mellett olyan modellek is helyt kapjanak a mezőnyben, amelyek a GP2-ben, a GP3-ban, a WSR-ben, az F3-ban vagy az egykori Formula-3000-ben szerepeltek.
Bár az öltet újszerűen hangzik, az ömlesztett mezőny egyúttal mégis azt jelenti, hogy az Auto GP eltávolodik a profi autóversenyzéstől. Kiemelik ugyanis, hogy olyan tulajdonosok nevezését várják, akik korábbi formaautókat vásároltak meg és jelenleg garázsaikban őrzik őket - most azonban rendkívül alacsony költségen versenyezhetnének velük, vagy adhatják bérbe egy versenyzőnek.
A sorozat a tervek szerint már idén útjára indul, és hat duplafutamos fordulóból áll majd, amelyek mind Olaszországban lesznek. A különböző típusú autókkal versenyző résztvevők miatt pedig nem csak összesített, hanem kategóriánkénti pontversenyeket is számolnak majd.
Érdeklődve figyeljük, hogy feltűnnek-e majd F1-es autók is a rajtrácson, illetve mely modell lesz az üldözőboly legjobbja.