Az elmúlt hónapokban nem egyszer szolgáltatott témát az autósportos közvélemény számára a Formula-3-as Európa-bajnokságban szereplő versenyzők vezetési színvonala: a számos baleset mellett különösképp figyelemre méltó volt az az eset, amikor Monzában a versenyirányítás úgy döntött, hogy véget vet a futamnak a pilóták közveszélyes vezetési stílusa niatt.
Különös esemény a zandvoorti fordulóra is jutott a szériában. A szezon élpilótái közé tartozó Jake Dennis az első versenyen áthajtásos büntetést kapott, miután bemozdult a rajtnál – a szankciótól az sem mentette meg, hogy lelassított, s így a „kiugrással” nem nyert volna, hanem egyenesen bukott is két helyet, s a hatodik pozícióba esett vissza.
A brit versenyző a büntetés letöltése előtt az utolsó két kanyarban nagyon lelassított, amivel láncreakciót indított el maga mögött, s a 7-8. helyen haladó George Russell és Santino Ferrucci össze is ütköztek emiatt. Dennis végül megúszta egy felfüggesztett büntetéssel az esetet, bár a koccanásban szárnyát vesztő Ferrucci ennél bizonyosan többet adott volna neki:
„A sikánból kijövet még négy autóra voltam Russelltől, Jake pedig újabb öttel előtte. A következő kanyarban aztán mindenki megállt, pedig negyedikben szoktuk venni. Aztán megindultunk, de az utolsó kanyarban ismét fékezett. George még elkerülte őt, én viszont már nem tudtam kikerülni George autóját, s az első szárnyam is eltörtem. Nagyon durva és tiszteletlen megmozdulás volt Jake-től” – nyilatkozta az amerikai az eset után.
A történtekért a rádióforgalmazás során tapasztalt zavart felelőssé tevő Dennis így sem zárt rossz hétvégét, hiszen a negyedik legtöbb pontot szerezte a mezőny tagjai közül. A legeredményesebb Antonio Giovinazzi volt, aki tetemes hátrányát egyetlen hétvége alatt megfordította Leclerc-kel szemben, hiszen 61 pontot gyűjtött, míg riválisa mindössze 11-et. Rosenqvist is remekelt, így ő is felzárkózott Leclercre, a futamgyőztesek listájára pedig új név került fel az AutoGP-ből ismerős Markus Pommer személyében.