DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Beütötte a fejét a Spában bukó F3-as pilóta

Nagy szerencséje volt a 20 éves amerikainak, hogy spái szaltója után nem sérült meg komolyabban. A múltban láttunk már sokkal szomorúbb forgatókönyvet is hasonló bukásra.

Az F3-as Európa-bajnokság szombati második, balesetekkel tűzdelt belgiumi versenyének egyik, ha nem a leglátványosabb jelenetét Gustavo Menezes és Brandon Maisano hozta össze: az amerikai a Kemmel-egyenesben próbált elmenni riválisa mellett, aki jobbra húzott, Menezes pedig a következő pillanatban a levegőben találta magát. A kerítésnek csapódó, majd a pályára fejjel lefelé visszacsúszó autó szerencsére senkiben sem okozott kárt, és maga a pilóta is ép bőrrel úszta meg a bukást – noha a Carlin versenyzője később bevallotta, másként is történhetett volna (a bajnokságban jelenleg harmadik helyen álló Felix Rosenqvist a minap ki is kelt riválisai ellen).

„Addig nagyon jól haladt a versenyem, Maisanóval már a Buszmegálló óta csatáztunk – körül-belül 10-15 km/h-val voltam nála gyorsabb. Aztán egyértelművé tette, hogy le fogja zárni az utat előttem, számomra pedig késő volt a külső ívre húzódni, így belül próbálkoztam. Azt mindannyian tudjuk, hogy ha az autó egyik része már ott van a másik mellett, helyet kell hagyni neki – itt az én első szárnyam már a hátsó gumik mellett volt.”

„Minden olyan gyorsan történt, aztán egyszer csak felrepültem. Azt hittem, földet érek, de nem, aztán amikor megláttam a füves részt, arra gondoltam, hogy ’végre landolni fogok’ – aztán egy ütést éreztem a fejemen. Azt mondtam a rádióban, hogy ’szedjetek ki innen, mert az egész autó a fejemen van” – mondta az összetört autója miatt a harmadik futamot kihagyó pilóta.

Menezes arról is beszélt, hogy a pályabírók úgy fordították vissza az autót, amikor ő még benne volt. „Sokan beszéltek már erről, de a srácok megkérdezték, hogy vagyok – a felfüggesztések elnyelték az ütközés erejét, így nem éreztem semmit. Ijesztő szituáció volt, nem szeretném még egyszer átélni! Versenybalesetként könyvelték el az esetet, de a versenybírák is megmondták, hogy helyet kell hagyni a másiknak – remélem mindketten tanultunk az esetből.”

Menezes bukása sokak eszébe juttathatott egy majd’ 20 évvel ezelőtti tragédiát is: a nemzetközi F3000-es bajnokság 1995-ös évadzáróján, Magny-Cours-ban, az utolsó körben Marco Campos autója kísértetiesen hasonló módon vett ugratott egyik riválisa autóján. A brazil pilóta azonban nem volt olyan szerencsés, mint kései utódja az F3-ban: a kilencedik helyért harcoló versenyző fejével eltalálta a pályát szegélyező korlátot, és a futam másnapján belehalt sérüléseibe. Ha összehasonlítjuk a két felvételt, Menezes életét nem feltétlenül a modern biztonsági előírások, hanem a gondviselés mentette meg szombat délután…

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: