Miért pont SEAT Leon Eurocup?
A SEAT Leon az elmúlt évek egyik legsikeresebb túra-versenyautója, amely 2008-ban és 2009-ben már elhódította a WTCC trófeáját a SEAT Sport számára, miközben egyébként a Leon Supercopa és Eurocup egyaránt a legnépszerűbb márkakupaként futottak. A Supercopa bajnokságok nyolc országban 2003 és 2013 között, míg az Eurocup sorozatok 2008-tól 2010-ig kilenc ország pályáin zajlottak.
Ideális bajnokság egy olyan csapatnak és pilótáknak, akik szeretnék megmutatni a magukban rejlő potenciált. Ezek a járművek magas technikai színvonalú, gyári építésű és gyári technikai támogatású versenyautók egy olyan sorozatban, ahol elvileg minden autó egyforma. Emiatt talán előtérbe kerül a motorsport igazi „sport” oldala.
Hol rendezik a futamokat?
2015-ben hét versenyhétvégére kerül sor hat európai országban, olyan legendás pályákon, mint Paul Ricard, Estoril, Silverstone, Red Bull Ring, Nürburgring, Monza és Barcelona. Az International GT Open idei programjában szereplő sorozat minden versenyhétvégéje péntektől vasárnapig tart, két szabadedzéssel, az időmérővel és két külön-értékelésű futammal.
Szeptemberben ráadásul első ízben a Blancpain versenysorozat betétfutamaként fogunk versenyezni a Nürburgringen, ami biztosan egy új színt hoz a naptárba.
Hogyan készültök a szezonra? Hogy kell elképzelni a munkát a műhelyben most?
A szezon végén az autókat teljesen lecsupaszítjuk, és apró alkatrészeire szedjük. Minden alkatrészt egyesével szemügyre veszünk, amit szükséges, speciális eszközökkel megvizsgálunk, és mindent kicserélünk, vagy legalábbis felújítunk, hogy újra 100%-os állapotban kezdhesse meg az autó a szezont. Ezen vizsgálatok többségét egyébként versenyek között is elvégezzük, de vannak olyanok, amelyek hosszabb időt igényelnek, ezekre csak ilyenkor van lehetőségünk.
Elvégzünk olyan méréseket a SEAT-ok futóművén vagy a vázán, amelyek később többlet információval szolgálhatnak egy-egy gyors döntés meghozatalánál a versenyek alatt. Verseny közben ugyanis nincs idő mindennel hosszasan foglalkozni, percek, akár másodpercek alatt kell nagyon kevés információból a lehető legjobb döntéseket hoznunk.
Folyamatosan fejlesztjük az autó elektronikáját és adatgyűjtő rendszerét is, hogy a szabályok adta kereteken belül növelni tudjuk valahogy a rendelkezésünkre álló adatok mennyiségét. Nem csak a „szűken vett” technikai oldalt erősítjük ilyenkor: próbálunk folyamatokat egyszerűsíteni és szabályozni, hogy hatékonyabban működjünk, mint „csapat” a versenyek előtt, alatt és után.
A pilóta és a mérnökök közti közös munkafolyamatokat értem ez alatt elsősorban, de ide tartozik az adminisztratív dolgok intézése, a kamion szisztematikus bepakolása, vagy például, hogy mit és hogyan viszünk ki a rajtrácsra, ki mit és mikor csinál pontosan a session-ök előtt/ után, ez a sor igazából végtelen.
Mindent mindig lehet gyorsabban, szervezettebben, jobban csinálni.
Szerencsére nagyon fiatal, kreatív és rugalmas srácokból áll a csapat, így mindenkinek van egy-két jó ötlete, hogy mitől tudnánk folyamatosan még jobbak lenni.
Ezeket az ötleteket szedjük össze, és ha szükséges saját extra eszközöket tervezünk és gyártunk magunknak.
Az előző évben például a kamionunkat újítottuk fel saját igényeink szerint, de idén is lesz pl. új futómű állító berendezésünk, vagy saját fejlesztésű tankoló berendezésünk is, csak hogy párat említsek.