Az új utánpótlás-nevelő szériát az Audi indítja el idén a DTM égisze alatt, azzal a nem titkolt céllal, hogy kinevelje a jövő pályaautós bajnokait. Ennek érdekében teljesen azonos technikai feltételeket biztosítanak a sorozatban résztvevő pilótáknak. A márkakupa futamain 24 darab új Audi TT fog felsorakozni a rajtrácsra, melyek mindegyikét központilag a quattro GmbH készíti fel és veti majd be a versenyekre. Az autó teljesítménye 310 lóerő, tömege csupán 1125 kilogramm.
A szervezők a 24-ből 6 helyet különböző vendégpilótáknak tartanak fent, a maradék 18 ülésre viszont bárki jelentkezhetett. Az interneten, az Audi Motorsport weboldalán hirdették meg a pályázatot, amelyre tehetséges és ambiciózus fiatal versenyzőpalánták jelentkezését várták a világ minden területéről.
A bőség zavara jelentkezett, hiszen a 18 rajthelyre összesen 30 ország 165 pilótája jelentkezett be, a legtöbben persze Németországból és Európából, de bizony az USA-ból, Ausztráliából, Brazíliából, Kínából, Kolumbiából, Mauritiusról és Dél-Afrikából is érkeztek jelentkezések. A legfiatalabb jelentkező alig 16 éves volt, és összesen 19 hölgy is pályázott. De ami számunkra, magyarok számára igazán testközelivé és izgalmassá tette ezt a válogatót, hogy bizony egy magyar fiatalember, a 17 éves komáromi Beke Olivér is érintett volt benne.
Az ifjú magyar versenyzőt, aki az elmúlt három évben az MGSZ-MNASZ MAGYAR Országos Gokart Bajnokságban elért győzelmeivel és dobogós helyezéseivel hívta fel magára a figyelmet, a 165 jelentkező közül kiválasztották azon 40 szerencsés közé, akik részt vehettek a decemberi végső válogatón, amit az Audi ingolstadti gyárának szomszédságában elterülő neuburgi tesztpályán rendeztek.
A válogató célja az volt, hogy a 40 versenyben maradt jelölt közül kiválasszák azt a 18-at, akik ténylegesen elindulhatnak majd a DTM-et valamennyi idei versenyhétvégére elkísérő új betétsorozattal. A zsűriben ott volt Markus Winkelhock korábbi F1-es pilóta és a nürburgringi 24 órás verseny győztese, Marco Werner Le Mans-győztes és Sepp Haider egykori raliversenyző is.
Beke Olivért hazaérkezése után kérdeztük kinti benyomásairól és persze a válogató eredményéről. „Az egész úgy indult, hogy az interneten rátaláltam egy cikkre, amelyben az állt, bárki jelentkezhet a DTM új betétsorozatára. Ez egyből felkeltette az érdeklődésemet, ezért jobban beleástam magam a témába, és hamarosan leadtam a jelentkezésemet. Nem sokkal később pozitív választ kaptam: kiválasztottak, úgyhogy részt vehetek a december 12-i válogatón, Neuburgban” – kezdte a 17 éves pilóta.
„Odakint minden egy eligazítással kezdődött, majd négy csoportba osztottak minket, ezután pedig különféle feladatokat kellett végrehajtanunk egész nap. Az egyik csoport mindig egy interjún volt, míg a másik háromnak különféle vezetéstechnikai feladatokat kellett végrehajtania az Audi R8 LMS és az Audi TT Cup volánjánál. Először volt egy warm up, kellett mennünk többször vizes pályán, volt, hogy Markus Winkelhock ment elöl, nekünk pedig követnünk kellett őt, aztán volt, hogy cseréltünk, mi mentünk elöl, ő pedig hátulról figyelte, hogy hogyan vesszük a kanyarokat stb. Mindenkinek kellett futnia egy 3 körös mért etapot is, ahol egyrészt minél gyorsabbnak kellett lenni, másrészt azt is nézték, hogy mennyire tudtunk konstans köröket menni, tehát mennyire volt közel egymáshoz a három köridőnk” – vázolta fel a leküzdendő akadályokat a válogató egyetlen magyar résztvevője, aki ezután az eredményről is beszámolt.
„Január közepén jött az értesítő, hogy a legjobb 18-ba sajnos már nem jutottam be, így idén nem vehetek részt a sorozatban. Természetesen csalódott voltam, hogy nem sikerült, mert ezt egy nagyon jó továbblépési lehetőségnek tartottam a gokart után, hiszen a sorozat győztesét például az Audi automatikusan felveszi gyári GT3-as programjába, és hát amúgy is a DTM-mel azonos hétvégéken mentünk volna, ami nagyon sok kaput megnyithatott volna. Sajnálom, hogy nem jött össze, de így utólag visszanézve egy hatalmas élményként tekintek vissza a válogatóra, ami tapasztalatszerzés szempontjából is jó volt. Így, hogy ez a lehetőség végül meghiúsult, idénre egyelőre nincsenek konkrét terveim, de valószínűleg a gokart ob-n fogom folytatni. Hosszabb távon viszont továbbra is mindkét ajtót szeretném nyitva hagyni, hiszen mind a formulaautózást, mint a hosszútávú-versenyzést vagy a túraautózást szívesen kipróbálnám. Igazából örülnék annak, ami jön, és bármelyikre konkrét lehetőség adódik a kettő közül, arra örömmel rábólintanék” – tette hozzá végül Beke Olivér, aki tavaly a Rotax Max Senior kategória 3. helyén végzett a hazai gokartbajnokságban, az ERT Racing Team színeiben.