Fantasztikus hajrát hozott az év második jelentős hosszú távú versenye, a bathursti 12 órás futam. Közvetlenül a befutó előtt még nem kevesebb mint öt különböző márka képviselői voltak harcban a győzelemért: a Bentley, az Audi, a Nissan, az Aston Martin és a Mercedes versenyzői is eséllyel pályáztak a sikerre az utolsó pillanatokban...
Egy gyors safety car-periódust követően az élen állóknak mindössze két kör állt rendelkezésére, hogy eldöntsék a győzelem sorsát. Végül az ekkor még csak a harmadik helyen álló Katsumasa Chiyo jött ki legjobban a harcból, és megszerezte a Nissan első bathursti győzelmét több mint két évtized, egészen pontosan 1992 óta. A japán versenyző csapattársai Florian Strauss és Wolfgang Reip voltak.
Chiyo az utolsó újraindítást követően előbb a 15-ös számú Audit előzte meg, majd rátapadt az addig vezető Bentleyre, és gond nélkül átvette a vezetést. A második helyért nagy csata bontakozott ki a záró pillanatokban, s a Bentley végül 12 órát követően a legutolsó kanyarban bukta el az ezüstérmet, sőt a dobogót is – az audi és a 97-es Aston Martin is megelőzte, így csak a negyedik helyen zárt a percekkel korábban még vezető 10-es rajtszámú egység.
A versenyt nem kevesebb mint húsz alkalommal kellett félbeszakítani, ez rekordot jelent a verseny több mint két évtizede íródó történetében. A B-kategória győztese egy Porsche lett, a C-t a Donut King Lotus nyerte, a D-kategóriában egy BMW szerezte meg az első helyet, míg a nem gyári egységek közt egy Ford Focus zárt az élen.