DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 30. kedd
Egyéb

Al-Attiyah: Megígértem, hogy nyerni fogok

Tizenhárom versenynap és 9000 kilométer után ért véget a motorsport leghíresebb terepversenye. Egyetlen résztvevő sem panaszkodott, akinek sikerült eljutnia a célig. Az ő értékelésük következik.

Az idei Nasser Al-Attiyah versenye volt, aki a második naptól fogva vezette a küzdelmet – valójában végig az élen állt volna, ha nem büntetik meg a nyitó szakaszon. Sikerült távol maradnia a Dakaron leselkedő annyi problémától, a Mini versenyzője így második győzelmét szerezte. 2011-es, Volkswagennel aratott sikere mellé adta hozzá az újabb elsőséget.

„Boldog vagyok, hogy megnyertem a Dakart! Emlékszem, hogy a befutó 2011-ben is Baraderóban volt, ezért a pillanat nagyon különleges számomra” – mondta a célban a katari pilóta. „Fantasztikus, hogy az elejétől fogva domináltunk, és végig ellenőrzésünk alatt tartottuk a ralit. Sok embernek köszönetet kell mondanom. Remek formában érkeztem a Dakarra, fizikálisan és mentálisan is. Aztán napról napra sikerült elvégeznünk a munkánk. Fantasztikus. Most még többet akarok nyerni.”



„Tavaly, amikor a dobogón álltam, megígértem, hogy legközelebb a győzelemért fogok visszajönni, és most itt vagyok” – tette hozzá a Mini sajtóközleményében. A márka sorozatban negyedszer nyerte meg a versenyt, Al-Attiyah a Stephane Peterhansel és Nani Roma által megkezdett utat folytatta. „Nagyon nehéz volt a legelejétől fogva vezetni a versenyt, és hosszú távon, folyamatosan tartani ezt a pozíciót.”

A dél-afrikai Giniel de Villiers a dél-amerikai Dakar specialistája, ő nyerte az első versenyt, amelyet ezen a földrészen tartottak, hét próbálkozásból pedig ötödik dobogós helyezését szerezte meg. „Mindig megkönnyebbülést jelent befejezni a Dakart. Azt a rengeteg munkát képviseli, amelyet sok ember végzett el. Mindenki a legfelső fokon akar végezni, de okunk van büszkének lenni, mivel sokáig harcolni tudtunk Nasserrel. Ő teljesítette a legjobb versenyt” – nyilatkozta a második helyezett, aki negyedik alkalommal indult Toyotával.

Vele ellentétben először végzett a legjobb három között a lengyel Krzysztof Holowczyc, egy újabb Mini-versenyző. „A startnál, amikor problémáink akadtak, irányt változtattunk. Úgy döntöttem, gyorsan, de biztonságosan fogok vezetni, és ez a stratégia működik a ralin. Nyertem versenyeket más műfajban, de a Dakar dobogóján állni valami új, mivel ez a verseny egészen különleges. Amikor célba érsz, olyan fáradt vagy, hogy sosem akarsz visszajönni, két hónap múlva azonban már ugrásra készen állsz” – mondta a versenyző, aki úgy végzett az összesített dobogós helyén, hogy egyetlen szakaszon sem fért a legjobb háromba.

A befutók között találni olyat is, akinek idei eredményei kevésbé adtak okot az örömre: elég a rekordgyőztes Stephane Peterhanselig menni, aki egy új projektbe vágott, a visszatérő Peugeot-hoz csatlakozott, a megszokottaktól ellentétben pedig idén nem láthattuk az élmezőnyben. Összesítésben a 11. helyen futott be.

„Pozitív természet vagyok, ezért inkább a biztató oldalt emelném ki. Két autónk célba ért, amelyik pedig nem, azt nem műszaki hiba akadályozta. Hiányzott egy kis lendület és felkészültség, de igazi problémáink nem voltak. Megtettük az első lépést. Sikerült célba érnünk, innentől pedig csak jobb lehet, remélem. Tudtam, hogy csoda nem fog történni. Ha a motorsportban nem vezetsz ezer kilométereket tesztként, a versenynapon sem fog megtörténni a csoda. A csapat azonban jónak tűnik. A szerelők mindent beleadtak, az atmoszféra remek volt” – nyilatkozta a győzelem ízét motorral és autóval 11-szer megtapasztaló francia.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: