A mauritániai határátlépés mindig, minden afrikai autóverseny Achilles-sarka volt és igaz ez az Africa Eco Race-re is. Míg Marokkó ezen a téren jelentősen fejlődött az utóbbi években, és az első öt szakasznak otthont adó országot pikk-pakk elhagyhatták a versenyzők hétfő reggel, addig a túlsó oldalon ezúttal is többórás várakozás, papírozás fogadta a mezőnyt: kinek hamarabb, kinek később sikerült túljutnia a zsongáson, a Chamiban záruló 177 kilométeres első mauritániai szakaszról azonban le kellett mondani.
A probléma forrása nem az elhúzódó határátlépés, sokkal inkább az erős szél volt, amely miatt olyannyira megnőtt a por koncentrációja a levegőben, hogy a versenyirányítás és a viadalt felügyelő orvosok helikopterei nem kaptak felszállási engedélyt. Mivel a biztonság nem lett volna garantált, a szervezők nem adtak engedélyt a szakasz megkezdésére, így a mezőny közúton gördült el a táborig.
„Természetesen sajnáljuk, hogy lefújták a szakaszt, mert szerettünk volna versenyezni, ugyanakkor örülünk is ennek, mert azt mutatja, hogy a szervezők továbbra is nagy hangsúlyt helyeznek a biztonságunkra. Számunkra egyébként bizonyos tekintetben kapóra is jött ez a döntés. A pihenőnapon tartott eligazításon a versenyigazgató arról számolt be, hogy ez a szakasz ugyanolyan gyors, tempós lesz, mint tavaly volt, mi pedig az utolsó marokkói szakaszon azt tapasztaltuk, hogy a kényszerű váltócserénk után a Scania végsebessége csökkent, így nem is lett volna kedvező számunkra a mai menet. Mi a dűnés részekre készülünk, reményeink szerint ott jól alakulnak majd a dolgaink. ” – mondta a Qualisport pilótája, Kovács Miklós.
Mint ismeretes, az első öt szelektív szakasz, illetve két defekt és a váltócsere után a Qualisport a kilenc indulóval elrajtolt kamionos kategóriában a 8. helyre csúszott vissza. A monstrumok abszolút értékelését a Kamaz gyári csapatának pilótája, Anton Shibalov vezeti a cseh Tatra-menő, Tomas Tomecek, valamint saját csapat- és honfitársa, a metángáz-hajtású Kamazt vezető Szergej Kuprijanov előtt. A motorosoknál a legutóbbi kivételével az összes szelektívet megnyerő norvég, Pal Anders Ullevalseter az éllovas, míg az autósok között zajló nagy körbeverés után jelenleg ismét a rutinos belga, a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző Jacky Loomans vezet.
Kedden Azougi lesz a 2015-ös Africa Eco Race mezőnyének célállomása, ahová egy több mint 400 kilométeres, az előrejelzések szerint dűnékkel és egyéb kihívásokkal gazdagon fűszerezett szelektív szakaszon jutnak majd el. A betervezett távok alapján ez lesz az idei verseny leghosszabb -és nagy valószínűség szerint - egyik legnehezebb menete is.