DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Egyéb

Extrém napot teljesített a magyar csapat a Dakaron

Kőkemény fordulatot vett a Dakar a második versenynapon! A leghosszabb szelektív nemcsak a pilóták képességeit tette alaposan próbára, hanem megtépázta az autókat is. Az UNIQA Sandlander Team három versenyautója sem úszta meg: hajnalban értek a táborba, hosszas hibalistával, és összesen hat defekttel.

"Nagyon nehéz nap volt, nemcsak az 518 kilométeres trükkös mért szakasz miatt, hanem a hőség miatt is. Szinte izzott minden az autóban, pokoli volt. A motor hengerfejes lett és másokkal együtt órákat töltöttünk el a pálya utolsó részén, igyekeztünk segíteni egymásnak. A pályán hatalmas szélvihar volt, amit ellapátoltunk az autó alól, az egyből visszajött" - mondta Sebestyén Sándor. A pilóta napi eredménye egyelőre nem ismert, annyi azonban bizonyos, hogy pár óra pihenés után a 72.-ként rajtolhat.

mongol_431_01_05



A 40-42 fokos külső hőmérséklet megviselte a mongol Namchin Lkhamaaék elektromos rendszerét, a versenyzők szinte szaunában töltötték a napot, felforrt a hűtővizük, egy fa kiütötte a szélvédőjüket. Akadt gond az első hajtással is, amit részben megjavítottak maguknak, a munka nagy része azonban a sandlanderes szerelőkre vár. A trió a 108. helyről indulhat tovább.

Szintén az elektronika keserítette meg a Szaller Zoltán vezette hátvédautó életét: a versenyzők megálltak egy defekt miatt, majd nem indult újra a motor a 400. versenykilométernél, egy laza homokos szakasz kellős közepén. A javítás hosszú órákat vett igénybe a rutinos egységnek, amely - szinte érkezés után egyszerre - 119.-ként hagyhatja el a bivakot.

 

Kedden az 550 kilométeres össztávból 284 kilométernyi mért szakasz várható San Juan és Chilecito között, a pályán sziklák és folyóátkelések nehezítik majd az autósok dolgát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: