Sokan talán a Mick Schumacherrel kapcsolatos hírek vagy csak az FIA új, a szuperlicensz megszerzési feltételeit összeíró ponttáblázata kapcsán hallottak először az új géposztályról, melynek létrehozásával a gokart és a Formula-3 közti „szakadékot” kívánták áthidalni.
A koncepció szerint országos, illetve regionális bajnokságot rendezhetnek a szövetségek, ám egységes szabályrendszer szerint, így biztosítva az átjárhatóságot. A sorozatok egyelőre egy gyártóval, s egységes motorral indultak el, ám a jövőben ezen változtatni kívánnak, teret adva a gyártók közti versenynek.
Az első Formula-4-es bajnokság, mely útjára indult, a Formule Future Fiatot felváltó dél-amerikai sorozat volt 2014 tavaszán, majd ezt nem sokkal később a Formula Abart örökébe lépő olasz széria követte, melyet a Ferrari növendéke, Lance Stroll nyert meg.
Idén hét újabb sorozat kezdődik el, többnyire meglévő szériákat felváltva: a japán, a kínai, az ausztrál, a spanyol, illetve az orosz-finn-észt sorozat mellett a brit Formula Ford-bajnokságot felváltó szigetországi, és az ADAC Formula Masters helyére lépő németországi ígérkezik különösen érdekesnek.
Utóbbi sorozat autóit, akárcsak az olasz és az északi sorozatét a Tatuus gyártja, s 1,4 literes Abarth-turbók hajtják majd őket, míg az abroncsokat a Pirelli szállítja. A 160 lóerős motorok a várakozások szerint 210 kilométeres végsebesség elérését teszik lehetővé a versenyzők számára. Róluk még keveset tudni, a csapatokról már annál többet: néhány új név mellett olyan ismerős istállók is ott lesznek a mezőnyben, mint a Mücke vagy a Jenzer Motorsport.
Az első német F4-es szezon hét fordulóból áll majd, öt németországi és két külföldi helyszínre látogat el a sorozat: Oschersleben, a Lausitzring, a Nürburgring, a Sachsenring és a Hockenheimring mellett a fiatalok Spában és a Red Bull Ringen is kipróbálhatják magukat.