DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Egyéb

Váltócsere után versenyben maradt a Qualisport

Holtfáradtan, meggyötörten, de mégis versenyben teljesítette a 2015-ös Africa Eco Race ötödik szelektív szakaszát a Qualisport kamionos egysége. A kalocsai alakulatnak pénteken váltócserét kellett eszközölnie a napi szakasz harmadik ellenőrző pontjának közelében: a malőr 8 órányi időbüntetéssel, valamint egy alvás nélkül töltött éjszakával járt, de legalább a Scania versenyben maradt a pihenőnapot megelőző menetre is.

Kovács Miklós két társával, Czeglédi Péter navigátorral, Ács László fedélzeti szerelővel, valamint a szervizcsapat tagjaival késő éjszaka csatlakozott újra az As Sakn közelében tanyát verő mezőnyhöz. Regenerálódásra minimális idő jutott az újabb szakasz rajtja előtt, de nekifeszültek és végigcsinálták az ötödik napra előírt 225 kilométeres távot, amelyet 532 kilométernyi összekötő követett Dakhláig, ahol vasárnap pihenőnapot kapnak a versenyzők.

A Scania-egység a zömmel tempós, gyors szakaszt 2 óra 18 perc 8 másodperc alatt teljesítette, amely a kamionos kategóriában az 5. legjobb eredmény volt, ám az időbüntetés miatt a kategória összesítésében visszacsúsztak a 8. helyre. A napot a monstrumok között a metángáz-hajtású Kamaz nyerte, a volánja mögött Szergej Kuprijanovval: az oroszt az MAN-es Elisabete Jacinto, valamint a másik Kamaz, a kategória összesítésében is vezető Anton Shibalov követte.

P1290729



„Kemény nap volt számunkra a pénteki, hiszen az előző két nap defektjei után ezúttal egy váltócsere következett, amely sajnos nyolc órányi időbüntetést vont maga után. Amikor végeztünk a szereléssel a CP3 közelében, sokat bosszankodtunk, de arra a következtetésre jutottunk, hogy nincs értelme háborogni. Mauritánia még előttünk áll, minden eddiginél több szakaszt kell ott teljesíteni, ráadásul tudjuk, hogy ott bármi, és annak az ellenkezője is megtörténhet. Egyik közvetlen ellenfelünk, Elisabete Jacinto például hozzánk hasonlóan tegnap nyolc órát bukott futómű-problémák miatt, a legkeményebb szakaszokon pedig tényleg bármikor borulhat a papírforma. Tavaly is nyűglődtünk a marokkói részeken, Mauritániában pedig egy jó hajrával sikerült feltornáznunk magunkat a kategória 2. helyére. Az új váltóval a végsebességünk alacsonyabb, de a dűnéken ez nem számít. A pihenőnapot arra használjuk, hogy alaposan átvizsgáljuk a kamiont, aztán pedig tesszük a dolgunkat” – mondta Kovács Miklós.

A motorosoknál első ízben fordult elő, hogy nem a kategória éllovasa, Pal Anders Ullevalseter nyerte a szakaszt: a villámgyors norvégot egy osztrák versenyző, a hozzá hasonlóan KTM-mel induló Robert Theuretzbacher utasította maga mögé, miután az északi a szakasz végéhez közeledve navigációs hibát vétett. Meglepetés született az autósoknál is, ahol egy Oscar bizonyult a nap legjobbjának: Anton Grigorovot a kazah Hummer-pilóta, Andrej Cserednyikov, valamint a rutinos belga, a Toyota Hilux Overdrive-val versenyző Jacky Loomans követte. Eredményével Loomans visszavetette a vezetést a kategória összesítésében Miroslav Zapletaltól: a 2009-es magyar bajnok cseh versenyzőnek differenciálmű-problémákkal kellett megküzdenie, így csak a 26. helyen zárta a napi menetet.

A pihenőnap után a mezőny határt lép, Marokkó után Mauritánia következik a január 11-én, a szenegáli fővárosban, Dakarban záruló összecsapás menetrendjében.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: