DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 18. szombat
Egyéb

Defektezett a Qualisport az Africa Race második szakaszán

A nyitónapi remek produkció után teljesítette a 2015-ös Africa Eco Race második versenynapját is a Qualisport kamionos alakulata. Noha az eredmény ezúttal nem lett annyira fényes, mert egy defekt is hátráltatta a Scania-egységet, a kalocsai gárdának minden oka megvolt az elégedettségre az év utolsó napján.

A maratoni összecsapás második napján a versenyzők továbbra is Marokkóban száguldottak, Jorf El-Hamam és Tagounite között egy 377 kilométer hosszúságú szelektív szakaszt kellett teljesíteni. Ebben benne foglaltatott az első rövid, nagyjából 4 kilométernyi dűnézés is, a legendás Merzouga környékén, amely arra mindenképpen jó volt, hogy ízelítőt adjon a versenyzőknek arról, hogy mi vár rájuk a január 11-én, Dakarban záruló összecsapás hátralevő részében.

Kovács Miklósnak, a Qualisport pilótájának és két állandó segítőjének, Czeglédi Péter navigátornak és Ács László fedélzeti szerelőnek jóval mozgalmasabb napja volt, mint a kategória legjobbjaként zárt nyitányon. A magyar trió az első száz kilométeren a gyári Kamazok előtt száguldott, ám a jó tempót végül egy defekt törte meg: a kerékcserével nagyjából 20 percet veszítettek, az eldurrant abroncs ugyanis más apróbb károkat is okozott és később a ritmusba sem volt egyszerű visszarázódnia a magyar hármasnak.

A szakasz végén 5 óra 23 perc 59 másodpercet mutatott a stopperóra a 402-es rajtszámú, a magyar színeket az Opel Dakar Team korai búcsúja után egyedül képviselő Scaniának: ez a kilenc indulóval elrajtolt kamionos kategóriában a 6. helyre volt elegendő. A leggyorsabb kamionos a portugál hölgy, az MAN-nel versenyző Elisabete Jacinto volt, míg a monstrumok összetettjében a korábbi négyszeres győztes címvédő, Tomas Tomecek vezet Jacinto, a két Kamaz, valamint a kategória 5. helyén álló magyarok előtt.

qualisport_africa2



„Az első száz kilométeren tényleg jól alakultak a dolgaink, simán mentünk a Kamazok és Tomecek előtt” – mondta a nap végén, a táborban Kovács Miklós. „A defekt után a javítással elszöszmötöltünk nagyjából 20 percet, mert a defektes abroncs által okozott apróbb sérüléseket is helyre kellett hoznunk. Utána sajnos nehéz volt visszarázódni a ritmusba, de az igazság az, hogy nem is nagyon bánom, mert attól kezdve picit óvatosabbak voltunk. A srácokkal egyetértettünk abban, hogy a defekt talán jelzés volt felülről, hogy körültekintőbbnek kell lennünk, hiszen tudjuk, hogy borzalmasan hosszú még az előttünk álló táv és az elsődleges célunk az, hogy a magyar lobogót ismét eljuttassuk a Rózsaszín-tó partjára. Van még elegendő időnk arra, hogy tegyünk a minél a jobb eredményért.”

A különítmény tagjai a Scania Qualisport V8 szervizmunkálatai után természetesen a szokásos, sivatagi stílusban ünneplik majd az Újévet: „Ez nálunk általában annyit jelent, hogy holtfáradtan koccintunk egy pohár pezsgővel, majd próbálunk üzeni haza a szeretteinknek és a barátainknak. Szeretném megragadni ezt a lehetőséget is, hogy csapatunk tagjainak nevében Békés, Boldog, Sikerekben gazdag Újévet kívánjak odahaza mindenkinek, aki szorít értünk. El-eljutnak hozzánk az üzenetek hazulról és soha nem is titkoltuk, hogy milyen sokat jelent ez számunkra” – fogalmazott Kovács.

Az autósoknál egyébként Matthieu Serradori nyerte a második napi penzumot egy Predator buggy-val, míg a motorosoknál a korábbi Dakar-menő, Pal Anders Ullevalseter újabb elsőséget szállított. Előbbi kategória összesítésében a 2009-ben magyar bajnoki címet is nyerő cseh Hummer-fenegyerek, Miroslav Zapletal vezet, míg a kétkerekűeknél Ullevalseter a legjobb.

A harmadik versenynapon Marokkóban marad a mezőny: Tagounite után Assa a következő állomás, a szelektív szakasz hossza 433 kilométer lesz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: