A Qualisport hármasa a nyitányon bravúros teljesítménnyel a legjobb időt produkálta a monstrumok kategóriájában a Scaniával, ez az eredmény pedig az autós-kamionos összesítésben a 3. helyre volt elegendő.
Régi és unalomig ismert tétel, hogy „az nevet, aki utoljára nevet”, ennek jegyében a kalocsai kamionos alakulat tagjai sem csaptak nagy ünneplést a nyitónapi, Nador és Jorf el-Haman között bonyolított 116 kilométeres menet végén. Ennek ellenére egymás tenyerébe csaptak és egy mosolyt is elengedtek: joggal, elvégre is ritkán adatik meg, hogy többek között a Kamaz rettegett gyári csapatának két egységét, valamint a korábbi négyszeres győztes Tatrát is sikerül maguk mögé utasítani.
„A marokkói behajózás és az ezzel járó viszontagságok után nem volt hosszú az első szakasz, de mint az eligazításon ígérték, a navigáció kulcsfontosságúnak bizonyult, mi pedig Czeglédi Péternek köszönhetően ezen a területen erősek vagyunk” – értékelt a pilóta, Kovács Miklós. „Navigátorunk ma újfent bizonyította, hogy igazi klasszis: a menet 72. kilométere környékén volt egy olyan rész, ahol könnyű volt eltévedni és sokan rá is faragtak erre - az egyik Kamazzal például szembe is találkoztunk -, de bebizonyosodott, hogy Péter döntése a helyes, így a mienk lett a legjobb eredmény. Túlzott következtetést persze nincs értelme levonni a mai eredményből, a nyolc kategória-ellenfél mindegyike nagyon erős, de hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem kaptunk némi pluszt ettől a kezdéstől.”
Az Africa Eco Race-en hatodszor startoló, korábban a kamionos kategória dobogójának összes fokát megjáró Qualisport 1 óra 38 perc 3 másodperces időt ért el, ami az autós-kamionos összesítésben élen záró Toyota-pilóta, Jacky Loomans idejétől mindössze 48 másodperccel maradt el.
Sajnos nem minden magyar egységnek sikerült jól a több mint 6000 kilométer össztávú, Marokkó és Mauritánia átszelése után január 11-én, a hagyományoknak megfelelően a szenegáli fővárosban, Dakarban befejeződő összecsapás nyitánya. Szalay Balázs és Bunkóczi László, az Opel Dakar Team párosa a szakasz elején bukott és összetörte a Mokkát: mivel a navigátor is megsérült, az együttes visszalépett a verseny folytatástól, így hiányozni fog a mezőnyből a gárda versenyben indított MAN kamionja is, fedélzetén a Vörös Ferenc, Boros László és Szalai Norbert alkotta hármassal.
A 2014-es esztendő utolsó napján Jorf El-Hamam és Tagounite között bonyolítják a második szelektív szakaszt: ennek távja 377 kilométer lesz, s mivel az útvonal keresztül vezet Merzougán, megtörténik az idei viadal első dűnejárása is.