Ahogyan az lenni szokott: az adminisztrációs teendők helyszínén, valamint a technikai ellenőrök számára fenntartott területen is reménykedő, a kihívásra felkészült arcok jöttek-mentek, egészen kora estig, amikor a versenyigazgatói eligazítást, valamint az ünnepélyes rajtceremóniát is megejtették. A kalocsai kamionos egység öt Africa Eco Race rutinjával a háta mögött viszonylag hamar végzett a tennivalókkal, így jutott némi idő a régi barátok, ismerősök üdvözlésére is.
„Nagyon jó érzés, hogy ismét itt vagyunk a rajtnál” – mondta a pilóta, Kovács Miklós. „ Borzalmasan hideg volt ez a nap, de szerencsére minden kötelező ellenőrzéssel hamar végeztünk, így tölhettünk némi időt az ismerős versenytársakkal, beszélgettünk az esélyekről, az előttünk álló verseny kihívásairól. Abban mindenki egyetértett, hogy nagyon nehéz dolgunk lesz, főképp az újraírt marokkói szakaszokon.”
Az ellenőrzéseket egy több mint 1000 kilométer hosszúságú összekötő szakasz követi a dél-spanyolországi Motrilig, amelynek kikötőjéből a versenyzők a marokkói Nadorba hajóznak. Az első szelektív szakaszt december 30-án futják, aztán a legendás útvonalon, Marokkót és Mauritániát átszelve száguldanak Dakarig, ahol január 11-én zárul az összecsapás.
„A felkészülésünk az idén januári befutó után rögtön elkezdődött, a kategória-ezüstérem után azonnal nekiláttunk a problémák feltárásának. Akkor a végsebességgel volt gondunk, de sikerült megoldást találnunk és az októberi Marokkó-ralin bebizonyosodott, hogy a srácok jó munkát végeznek. A stratégiánkról csak annyit tudok mondani, hogy a szokásos receptet követjük, csapatunk mottója szerint a jókedvre és az abból fakadó lendületre alapozunk” – fogalmazott az Africa Eco Race-en már hatodszor induló, korábban a dobogó összes fokát – a legfelsőt is – megjáró pilóta.
Kovácséknak nyolc másik kamionnal kell megmérkőznie, közöttük a Kamaz rettegett gyári csapatának két egységével is. Az afrikai derbin egyébként minden eddiginél népesebb magyar kontingens: az autósok között ismét indul az Opel Dakar Team duója, Szalay Balázs és Bunkoczi László, akiket a végső győzelemre is esélyesnek tartanak, ugyanakkor a gárda kötelékében a kamionosok között először próbálkozik egy MAN fedélzetén a Vörös Ferenc, Boros László és Szalai Norbert alkotta trió.