25 évvel ezelőtt rendeztek utoljára kamionversenyt a magyar pályán – a Hungaroringre stílusosan akkor térnek vissza a hatalmas gépek az Európa-bajnokság keretein belül, amikor a sorozat címvédője egy hazai versenyző, Kiss Norbert lesz. A versenyhétvégét szeptember 5-én és 6-án ráadásul a szezon hajrájában tartják, így a magyarországi futamokon a tét már a címvédés lehet Kiss számára.
„Tavaly is szerettük volna, ha a sorozat a Hungaroringre látogat, de akkor nem sikerült. Szükség van támogatókra és magyar sikerekre ahhoz, hogy az esemény népszerű legyen. A WTCC-futam sikereiből kiindulva azonban remélem, hogy ez a verseny is eredményes lesz, a magyar fiúk pedig teltház előtt remekelnek” – mondta a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt, aki azt is hozzátette, félti a pályát az 5,5 tonnát nyomó monstrumoktól. „Vannak félelmeink, hiszen a kamionok nagyon igénybe veszik a pályát, bár a maiak jóval kevesebb pusztítást végeznek, mint a huszonöt évvel ezelőttiek. A verseny után amúgy is újra fogunk aszfaltozni, ezt a célt idén mindenképpen meg szeretnénk valósítani.”
Párhuzamot vont a Német Túraautó Bajnoksággal is, amely 2015-ben már nem látogat a magyar pályára. „Biztos vagyok benne, hogy a verseny sikeresebb lesz, mint a DTM volt. Egyrészt van promóterünk, aki kockázatot vállal, másrészt rengeteget számít a magyar pilóta. Michelisz Norbert három-négy éve a legnépszerűbb magyar sportoló, és idén Kiss Norbert szerezte meg a harmadik helyet.”
A magyar verseny promótere a Truck Race Promotion Kft. lesz, a cég vezetője, Őry Tamás beszélt arról, milyen különleges programlehetőségeket nyújt a versenyhétvége. „A nürburgringi versenyre látogattam el, ahol 170 ezer néző vett részt. Ez több mint verseny, egy fesztivál, dzsembori. Tavaly kicsit későn ébredtünk, de idén sokkal hamarabb megkezdtük az előkészületeket, így megvalósulhatott a szerződés” – árulta el. A sorozattal kötött megállapodás három évre szól.
Az Európa-bajnokság a kamionversenyzés csúcskategóriája, mivel ebben a szakágban világbajnokságot nem rendeznek. A versenyhétvégék különleges módon épülnek fel, ugyanis szombaton és vasárnap is külön időmérő edzést és két futamot rendeznek. Emiatt válthatók csupán az egyik napra szóló jegyek 4900 forintért, a hétvégére szóló bérlet 6900 forintos, a 2+2 főre szóló családi jegy pedig 9900 Ft-ba kerül. 14 éves korig a belépés ingyenes. A jegyek nem csupán a nézőtérre szólnak, ebben a szériában a rajongók a paddockba is beléphetnek, ahol közvetlen közelről megszemlélhetik a versenygépeket és a csapatok munkáját, továbbá – több másik szériához hasonlóan – 2015-ben már otthon is kinyomtathatóak lesznek.
A versenyhétvége természetesen megtekinthető lesz a képernyőn is, Riskó Géza az MTVA sportrészlegétől kifejtette, a közszolgálati médiának kötelessége egy ilyen fontosságú hazai eseményről élőben tudósítania. A szezon többi fordulóját egyórás műsorok keretében dolgozzák fel szerdánként, az még nem dőlt el, hogy melyik csatornán.
Az Oxxo csapat színeiben jövőre két magyar versenyzőért szurkolhat a közönség. „Idén a nyári szünet után lendültem különösen jó formába, a hajrá remekül sikerült” – mondta Kiss Norbert Európa-bajnok. „Nagyon sokat jelent a hazai pálya előnye, hiszen ismerem minden szegletét, trükkjét. A vonalvezetés is kedvező.” Csapattársa, a 18 éves Major Benedek hozzátette: „Németországban és Spanyolországban (megjegyzés: a német Jochen Hahn és spanyol Antonio Albacete az utóbbi évek legnagyobb kamionos nevei) rengeteg ember látogatott ki a pályára, várom, hogy hasonlót tapasztaljak meg itthon. Én hat év versenyzek ezen a pályán, Norbi tíz éve.”