DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Egyéb

A 2015-ös Dakaron újra indul az UNIQA Sandlander Team

2015-ben újra ott lesz a Dakaron az UNIQA Sandlander Team! A csapat és a versenyen induló autók az UNIQA Biztosító székházában tartott mai sajtótájékoztatón mutatkoztak be.

10422123_744413748941423_5775073060750171383_n



Tengerre! A Dakar közeledtének ez a jelszó az első hírnöke, a versenygépek ugyanis már november közepén – e hét végén – elhagyják Európát és egy hónapos útra indulnak egy komp fedélzetén. Az UNIQA Sandlander Team ezúttal három egyforma VDJ 200-as Toyota Land Cruiser versenyautót tesz a monstrum fedélzetére, no meg a kísérő járgányokat, többek között a baj esetén nélkülözhetetlen segítséget jelentő UNIQA Safety Cart. A csapat névadó támogatója idén is az UNIQA Biztosító.

S hogy a legénység se legyen titok: az egyiket a negyedik Dakarjára készülő Sebestyén Sándor kormányozza, akinek ezúttal is Bognár József diktálja az itinert, és – ahogy idén Ungvári Miklós olimpikon cselgáncsozó – jövőre egy mongol vendég, Dambinbaljir Jargalsaikhan kap helyet a fedélzeten.

A második versenyautóban a 2013-as évhez hasonlóan rutinos dakarosok mennek, így a 2009-es kamionos kategóriagyőztes Szaller Zoltán, Farkas Nándor, valamint a színművész Laklóth Aladár.

Noha három a magyar igazság, a harmadik autót egy háromfős mongol különítmény viszi majd a világ legnehezebb tereprali futamára. Namchin Lkhamaa eddig hazája egyik legtehetségesebb motorosaként versenyzett a viadalon, ezúttal viszont autóra vált, s Udiikhuu Byambadelger és Batbold Surendorj társaságában magyar licensszel, Sandlander-színekben indul.

sanyiveg

A csapat ezután is hű marad a Toyotához, ugyanakkor számos fejlesztést hajtott végre a szériakategóriás autókon. Jelentősen csökkent például a súlyuk és nőtt a teljesítményük, mindez viszont nem megy a megbízhatóság rovására.

„Elsősorban azt várom, hogy mindhárom autó sikeresen beérkezzen a Buenos Aires-i célba. A saját kategóriánkra összpontosítunk, évek óta a T2-es mezőny közelében dolgozunk, így pontosan tudjuk, hol a helyünk és hova szeretnénk fejlődni. Eredménybecslésbe nem bocsátkoznék” – összegzett Pócsik László, a versenycsapat vezetője.

„A Dakar a világ legnehezebb terep-rally futama. Bár a csapat jól felkészült a versenyre, mégis adódhatnak váratlan helyzetek. Az ilyen esetekben fontos szerepe van a csapatmunkának, a háttértámogatásnak és szükség esetén a szervizautónak. Az UNIQA Safety Car tapasztalt szakemberei technikai problémák esetén ez alkalommal is segítséget nyújtanak majd versenyzőinknek, hogy a csapat ismét biztonságban érjen célba.” – mondta Jankovich Mihály, az UNIQA Biztosító Zrt. vállalati üzletágának igazgatója.

A Dakar január 4-én indul Argentína fővárosából, majd Chile és Bolívia érintésével, mintegy 9000 kilométer után ugyanoda érkezik vissza január 17-én.

Érdemes ellátogatni a dakarklub.hu weboldalra is, ahol első kézből lehet hírekhez jutni a Dakaron induló magyar csapatról és a verseny állásáról.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: