Ennek megfelelően a két partner jelenleg is azon dolgozik, hogy 2016-ra a Formula Renault 3.5 és a Formula Renault 2.0 bajnokságon is átállhassanak a 18 és 17 colos abroncsokra. Az első tesztsorozat elindult a Formula Renault 3.5 autóival a spanyolországi Valenciában, majd ezt követte a második sorozat a Formula Renault 2.0 autókkal Barcelonában. A teszteken elért pozitív eredmények alapján a Renault Sport Technologies és a Michelin örömmel jelentették be, hogy szándékukban áll folytatni a közös fejlesztési programot és a következő hónapokban újabb teszteket terveznek.
Január óta a Renault Sport Technologies és a Michelin együttműködésének köszönhetően a két cégnek jelentős mennyiségű adat áll rendelkezésére a tesztek során teljesített sok száz kilométer után. A két társaság alaposan tanulmányozza az abroncsok alapvető tulajdonságaira vonatkozó eredményeket, hogy kiderüljön, milyen lehetséges változásokkal járhat a méretváltás a sofőrökre nézve, a felfüggesztés teljesítményére és a tapadásra.
Az előzetes eredmények pozitívak a sebességet, az úttartást és az abroncsok kopását tekintve is.A Valenciában végzett első tesztek eredményei alapján körönként 1 másodperces előnyt képesek elérni a Formula Renault 3.5 versenyautói a spanyol pályán.
A világklasszis állóképességi versenyeken szerzett tapasztalatoknak köszönhetően a Michelin úttörő ezen a területen,és biztosítani tudja a 18 colos abroncsokat a FIA Formula E bajnokságon kitűnően szerepelőSpark-Renault SRT_01E típusú autókra, valamint a Renault Sport R.S.01. versenyautókra is. A francia abroncsgyártónál évek óta a 18 colos abroncs a Formula 1-be való lehetséges visszatérés feltétele.
Ahhoz, hogy a Renault Sport Technologies mégjobban felkészíthesse a Formula 1-ben bizonyítani vágyó fiatal sofőröket, alaposan és körültekintően elemzi és nyomon követi a motorsport fejlődését.
Éppen ez az oka a Michelinnel való együttműködésnek is, melynek célja, hogy áttérhessenek a nagyobb méretű abroncsok használatára a Formula Renault 3.5 és 2.0 versenyeken.
Jean-Pascal DAUCE (Motorsport igazgató, Renault Sport Technologies): “A Renault Sport Technologies által rendezett bajnokságok biztosítják a lehető legjobb felkészítést a fiatal versenyzők számára, ha a sportvilág élvonalába szeretnének jutni. Amennyiben az F1 a nagyobb méretű abroncsok mellett dönt, a Michelin szaktudásának köszönhetően a World Series by Renault készen fog állni arra, hogy megerősítse szerepét a jövő pilotáinak felkészítésében.Az autók minimális átalakítására lenne csupán szükség, nem is szólva a jobb teljesítményről és a kisebb elhasználódással járó előnyökről. A kiadások csökkentése úgy válna lehetővé, hogy nem vetne bennünket vissza a fejlődésben, amit mindenképpen kívánatosnak tartunk.
Nicolas GOUBERT(Műszaki igazgató, Michelin Motorsport): “A Michelin 2010 óta küzd a 18 colos abroncsokért a Formula 1-ben. A Michelin Csoport számára a motorsport mindenek előtt a kutatás és fejlesztés laboratóriumát jelenti. Az elképzeléseink létjogosultságának bizonyítása érdekében elhatároztuk, hogy összefogjuk a partnerségeink nyújtotta előnyöket. A projekt sikeresen elindulhatott a Formula E Championship keretein belül, ahol a 100%-ban elektromos hajtású, együléses Spark-Renault autók18 colos abroncsokkal felszerelve versenyeznek. Most, hogy a teszteredmények ennyire biztatók, a Renault Sport Technologies kitárta előttünk a World Series by Renault kapuit. Ez a bajnokság a lehető legjobb felkészítést nyújtjaa Formula 1 versenyekre készülő fiatal sofőröknek. Örülünk, hogy partnereinkkel együtt járhatjuk be ezt az innovatív utat és biztosak vagyunk benne, hogy 2016-ra az együléses versenyautók már a legnagyobb átmérőjű abroncsokkal fognak versenyezni. Azáltal, hogy a Renault Sport Technologies-zel együtt dolgozunk, olyan tapasztalatokra teszünk szert, amelyekkel rengeteg értékes információt gyűjthetünk az új-generációs Michelin abroncsok fejlesztéséhez.”