A sorozat – amelyet nem szabad összekeverni a Blancpain Endurance szériával, amellyel egyetlen versenyhelyszín sem közös – hetedik, egyben utolsó állomása lesz Baku. A bajnoki cím is a kaukázusi országban dől el: a Mercedesszel versenyző Maximilian Götz (akinek társa, Maximilian Buhk egy hétvégét kihagyott, így ő már nem lehet megosztott bajnok) 27 pontos előnnyel rendelkezik. Bakuban 34 pontot fognak kiosztani, egyet a pole-pozícióért, 8-at a kvalifikációs futam, 25-öt pedig a főverseny megnyeréséért, így nagy eséllyel pályázik arra, hogy már a kvalifikációs futamon elhódítsa a trófeát.
Kétségtelenül Götz előnyére válik, hogy eddig minden versenyen pontot szerzett – de elég egy hiba a legrosszabb alkalommal, és ellenfelei, a lamborghinis Hari Proczyk és Jeroen Bleekemolen lecsapnak rá. A többiek lemaradása majdnem 50 pont még Bleekemolenékhez képest is, így az 1-es számú Audiban ülő Laurens Vanthooré is, aki a széria elődjének számító GT1-es világbajnokságot nyerte meg tavaly, emellett az idei Endurance sorozatot szintén.
Az Endurance és Sprint szériák közös résztvevői egy kombinált értékelésben is harcba szállnak, ez a Blancpain GT Series, erre viszont Vanthoor és Maximilian Buhk esélyes. A mérleg azonban ezúttal is a német felé billen, az előnye 23 pont belga ellenfeléhez képest.
A legnagyobb név, aki rajthoz áll a versenyen, kétségkívül a BMW-t terelgető Alessandro Zanardi: műlábai és a speciálisan erre épített autó miatt ő a mezőny egyetlen résztvevője, aki váltótárs nélkül vezeti autóját. Az F1-et megjáró Markus Winkelhock és Giorgio Pantano is fellelhetők az indulók sorában. Marc Basseng neve a WTCC-ből, Stephane Richelmié a GP2-ből lehet ismerős.
Jelenleg a Blancpain sorozat a legnagyobb motorsport-esemény Azerbajdzsánban, 2016-ban azonban már az autóversenyzés legmagasabb kategóriája, a Formula-1 fog Bakuba látogatni. Fontos azonban kiemelni, hogy bár mindkét bajnokság utcai, tengerpart melletti pályákon versenyez, teljesen különböző kialakításokat fognak használni.