Kiss a szombaton megszerzett pole után végig tartani tudta 2-3 másodperces előnyét üldözőivel szemben, bár a verseny egy szokatlan fennakadással indult. Alig tett ugyanis meg néhány kanyart a mezőny, a futamot piros zászlóval leállították, valószínűleg azért, mert a biztonsági autó nem eredt a mezőny után, hiszen a rajtrács végén ragadt.
Kiss Pál Tamás vezetésével így visszatért a mezőny a célegyenesbe, ahol újabb rajtprocedúra után, immár a safety car felvezetésével indult újra a küzdelem. A magyar versenyző hamar kiépített egy biztonságos előnyt, bár Antonio Pizzonia, Vittorio Ghirelli és Marcus Pommer sem szakadtak le túlságosan mögüle.
A bokszkiállások során aztán Pizzonia sok időt veszített egy lassan felkerülő kerék miatt, így a negyedik helyre csúszott vissza az időközben kilencfősre zsugorodó mezőnyben, miután Luis Sa Silva és Francesco Dracose ütközése következtében utóbbi pilóta kénytelen volt feladni a versenyt.
Az első hely sorsa azonban egy pillanatig se forgott komoly veszélyben, hiszen Ghirelli sem tudott kellő közelségbe kerülni Kisshez, aki így Paul Ricard és a Nürburgring után Estorilban is be tudott húzni egy győzelmet. Miután a bajnoki második helyért folyó csatában fő riválisa, Pommer a harmadik helyezésével tíz pontot vesztett hozzá képest, Tamás bebiztosította második helyét a tabellán a hétvégén már rajthoz sem álló Kimiya Sato mögött.
Még egy verseny hátra van ma az AutoGP idei szezonjából, amit Michele La Rosa kezd majd meg az első rajthelyről.
Az első verseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Hátrány |
1 | Tamas Pal Kiss | Virtuosi UK | 51:00.058 |
2 | Vittorio Ghirelli | Supernova International | 4.094 |
3 | Markus Pommer | Supernova International | 6.446 |
4 | Antonio Pizzonia | Zele Racing | 10.262 |
5 | Andrea Roda | Virtuosi UK | 24.546 |
6 | Shinya Michimi | Euronova Racing | 43.945 |
7 | Luis Jorge Sa Silva | Zele Racing | 46.354 |
8 | Michele La Rosa | MLR 71 by Euronova | +1 kör |
9 | Salvatore De Plano | FMS Racing | +1 kör |
- | Francesco Dracone | Supernova International |