Yamaha
Mi a különbség a szárnyak és az aero-idomok között?
Danny Aldridge, a MotoGP technikai igazgatója egy személyben felel azért, hogy eldöntse, az egyes gyártók burkolata megfelel-e a 2017-ben életbe lépett szabályoknak – most ő maga beszélt arról, milyen lényeges különbségek vannak a korábbi szárnyacskákhoz képest.
részletekRossi rendkívül szoros csatára számít idén
A „Doktor” szerint hat-nyolc versenyző is azonos tempót mutatott a sepangi teszten, s legnagyobb örömére ők is ott vannak a közvetlen élmezőnyben – igaz, azt is elismerte, hogy a keddi napjuk volt a legkeményebb.
részletekVinales az élen Rossi előtt a második napon
A két Yamaha bizonyult a leggyorsabbnak a sepangi teszt hétfői napján, megelőzve Cal Crutchlow-t, Jorge Lorenzót és Jack Millert, miközben még a 14. helyezett is egy másodpercen belül végzett.
részletekVinales reméli, Rossi is hosszabbít a Yamahával
A világbajnoki bronzérmes spanyol versenyző szeretné, ha 2018 után is a „Doktor” maradna a csapattársa, a kilencszeres világbajnok jelenléte és legyőzése ugyanis extra motivációt jelent számára.
részletekVinales újabb két évre aláírt a Yamahához
A spanyol motoros a hangvillások szerdai csapatbemutatóján jelentette be, hogy további két évig a japán gyártó színeiben fog versenyezni, azaz 2020 végéig biztosan náluk húzza majd a gázt.
részletekEsélytelenül a Honda árnyékában
Nem kizárólag a Honda próbálkozott a Formula-1-ben a japán gyártók közül. A Yamaha erőfeszítéseit azonban csak ritkán koronázta siker. Mire volt képes kilenc szezon alatt a másik japán vállalat?
részletekRossi visszaemlékezett első vb-címére
A ma már kilencszeres világbajnok olasz az 1997-es Cseh Nagydíjon zsebelte be pályafutása első összetett elsőséget a 125 köbcentis kategóriában – a „Doktor” a MotoGP.com weboldalnak felidézte a brnói hétvégét.
részletekRossi egy példakép a fiatalabb versenyzők számára
Davide Brivio, a Suzuki jelenlegi és Valentino Rossi korábbi csapatmenedzsere szerint bámulatos, hogy a „Doktor” mennyire szenvedélyesen vissza akart térni tavalyi lábtörését követően.
részletekRossi főmérnöke elmondta, miért szenvedett a Yamaha
Silvano Galbusera részletesen beszélt arról, mi változott az előző két évben a motoron, és miért okozott különösen a „Doktornak” gondot a hátsó gumi életben tartása a tavalyi szezonban.
részletekLorenzóval is szenvedett volna a Yamaha
Sem Lin Jarvis, sem Valentino Rossi nem érzi úgy, hogy az okozta volna az idei vergődésüket, hogy az ötszörös világbajnok átigazolt a Ducatihoz: a „Doktor” szerint ez csak véletlen egybeesés.
részletekVinales több konfliktusra számított Rossival
A spanyol első yamahás szezonjának végén elismerte: azt hitte, feszültebb lesz a légkör a garázsban, ezért meglepte, mennyire jól kijönnek a kilencszeres világbajnok legendával.
részletekNem katasztrofális, csak szélsőséges volt a Yamaha éve
Összességében így értékelt a gyári alakulat vezetője, Lin Jarvis, aki szerint hiába nyújtottak olykor kiváló teljesítményt, a szezon jelentős része az alacsony tapadásnál jelentkező problémák megoldásával telt el.
részletek