A Tech3 közel két évtizede a Yamaha partnercsapata a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, ennek az együttműködésnek azonban a 2018-as idénnyel vége: a két fél közös közleményben jelentette be, hogy Herve Poncharal alakulatának döntése nyomán elválnak az útjaik. Mielőtt a lehetséges okokra és következményekre kitérnénk, mutatjuk a csapatmenedzser nyilatkozatát: „Nagyon nehéz lenne néhány szóban összefoglalni a Tech3 és a Yamaha közötti elképesztő húszéves együttműködést. Hihetetlen utat tettünk meg azóta, hogy 1998-ban először találkoztam Mr. Iióval, aki lehetővé tette, hogy csatlakozzunk a Yamahához. Fantasztikus emlékek, nagyszerű eredmények és hihetetlen légkör – ezek jutnak eszembe a Yamaha családjában eltöltött évekről, és ezeket örökké megőrzöm a szívemben. Nyilvánvalóan komoly döntés volt véget vetni ennek a kapcsolatnak. Óriási köszönettel tartozom a Yamahának, kezdve Tsuji úrtól Jarvis úrig, és az összes srácnak, aki segített minket.”
„A Tech3 egy kis vállalkozás, ezért gondolnunk kell a jövőre és mérlegelnünk kell a különböző lehetőségeket” – folytatta Poncharal. „Kaptunk egy olyan ajánlatot, amely olyasmit tartalmaz, amelyre gyakorlatilag a Tech3 indulása óta várunk és amelyre nem tudtam nemet mondani. De nyilván az idei Valenciai Nagydíj utolsó köréig Monster Yamaha Tech3 csapatként fogunk működni. Johann Zarco és Hafizh Syahrin a legjobb helyekért fognak csatázni, és a Yamaha is kétségkívül számíthat ránk hűséges és eredményes partnerként. Még egyszer köszönet a Yamaha támogatásáért. Remélem, elérik azokat a sikereket, amelyeket megérdemelnek, és találnak egy új partnert a Tech3 helyére.”
A hangvillások részéről Kouichi Tsuji, a motorsport-fejlesztési részleg vezetője nyilatkozott: „Nemrég informált minket Herve Poncharal, a Tech3 tulajdonosa, hogy nem hosszabbítja meg a szerződését a Yamahával. A Hervével folytatott egyeztetések során világossá vált, hogy egy új partnert választott magának a jövőre nézve, ezért sajnos ugyan, de el kell fogadnunk és tiszteletben kell tartanunk a döntését. Mindig kicsit szomorú egy ilyen sikeres együttműködés vége, hiszen egyúttal egy hosszú kapcsolat ér ezzel véget. Nagyon hálásak vagyunk Herve hűségéért és a Yamaha iránt mutatott támogatásáért, valamint a fantasztikus eredményeinkért. Továbbra is teljes mértékben támogatjuk a Tech3 csapatot és versenyzőit a 2018-as szezon során, miközben mérlegeljük az egyéb lehetőségeinket egy új szatellit alakulatot illetően 2019-re és azt követően.”
A fentiekből egyértelműen kiderül, hogy a Tech3 döntött úgy, hogy szakít a Yamahával, méghozzá Poncharal szavai alapján azért, mert egy másik gyártó gyakorlatilag visszautasíthatatlan ajánlatot tett le eléjük. Jelenleg a Suzukinak, a KTM-nek és az Apriliának sincs szatellit alakulata a MotoGP-ben, ám a hírek szerint előbbi kettőt mindenképp érdekelné egy ilyen lehetőség: vélhetően vagy a „kékek”, vagy az osztrákok keresték meg a Tech3-t, bár nyilván a noale-i márkát sem lehet kizárni. Poncharal nyilatkozatából pedig akár arra is lehet következtetni, hogy a szóban forgó gyártó felajánlotta nekik, hogy aktuális évi géppel mehetnének, amelyre a Yamahánál nem volt lehetőségük. A másik kérdés pedig természetesen az, hogy a hangvillásoknak lesz-e új szatellit istállója, s ha igen, kik. Nyilván elképzelhető, hogy a mezőnyben jelentősen felülreprezentált Ducati egyik partnere váltana YZR-M1-ekre, viszont már korábban is felmerült, hogy esetleg Valentino Rossi alakulata, a VR46 felléphet a MotoGP-be. Ezt ugyan az érintettek eddig cáfolták, de ha mégis bekövetkezne, akkor alighanem a Yamaha oldalán tennék meg – viszont a 24 indulóban maximalizált létszám is komoly akadály lenne előttük.