DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat

Toyota

Alonsóék megnyerték Le Mans-t és a vb-címet is

Az utolsó óráig a #7-es Toyota – Lopez, Kobayashi és Conway – vezette a Le Mans-i 24 órást, egy dráma fordulatot követően azonban a címvédő Alonso, Buemi és Nakajima ölébe hullt az elsőség a WEC szezonzáróján.

részletek

LM24 12. óra: SC-fázisok, Toyota-harc

Akciódúsan alakultak a 87. Le Mans-i 24 órás első felének utolsó órái, a biztonsági autók pedig hol az egyik, hol a másik Toyotának kedveztek, miközben a GTE Próban kétautósra olvadt az élboly.

részletek

Jön a Le Mans: 28 prototípus 24 órás küzdelme

Nézzük végül az LMP kategória mezőnyét, avagy Lehet Más Prototípus győztes, mint a Toyota? A P1-esek között hatan várnak a lepattanóra, míg a húsztagú P2-es kategória a legnagyobb harcot hozhatja.

részletek

A #7-es Toyotáé a pole a Le Mans-i 24 órásra

A két japán versenyző jegyezte a legjobb időket az első rajtsort a várakozásoknak megfelelően kisajátító Toyotánál a Le Mans-i 24 órás kvalifikációján. Büntetett győztes az LMP2-ben, vegyesfelvágott a GTE Próban.

részletek

Hidrogén üzemanyagcellás autókat kapott a NOB

A nemzetközi olimpiai és paralimpiai mozgalom mobilitási partnere (egyben a Magyar Olimpiai Bizottság platina fokozatú támogatója), a Toyota nulla károsanyag-kibocsátású hidrogén üzemanyagcellás Mirai modellekből álló flottával támogatja a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) munkáját, reflektálva arra, hogy a svájci Lausanne-ban székelő szervezet mobilitási tervének fontos részét képezi a környezetbarát autók használata.

részletek

Bolond balesettel kezdődött a Le Mans-i hét

Szerda este rendezték a Le Mans-i 24 órás verseny első időmérőjét, ahol a #7-es Toyota úgy is megszerezte az ideiglenes pole-t, hogy keresztülhajtott az elé kikanyarodó DragonSpeeden.

részletek

Együtt rajtol a Lexus LC és a Toyota Supra a Nürburgringen?

A Toyota és Lexus sportautók rajongói nem is álmodhatnának szebbet, mint azt, hogy egyszerre láthatják két kedvencüket, a bemutatása után szinte azonnal ikonná váló Lexus LC szuperspotkupét és a 17 év után visszatérő sportautólegenda Toyota Suprát a versenypáyán. Minden jel arra utal, hogy az álom valóra válhat. A történet még tavaly kezdődött…

részletek

Közösen fejleszt elektromos SUV-ot a Toyota és a Subaru

A Toyota a múlt héten történelmi bejelentést tett. A japán autógyártó 5 évvel az eredetileg tervezett 2030-as céldátum előtt, 2025-re el kívánja érni az évi 5,5 millió darabos részben vagy teljesen elektromos autó értékesítést, amiből közel 1 millió darabot tehetnek majd ki a zéró emissziójú akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) autók. A vállalat egyben megerősítette, hogy hidrogén üzemanyagcellás fejlesztései mellett felgyorsítja az elektromos autózást hamarosan forradalmasító szilárdtest akkumulátorok fejlesztését és új sztenderdizált akkumulátor koncepciója révén néhány éven belül 10 akkumulátoros elektromos modellt mutat be világszerte, köztük egy a Subaruval közösen fejlesztett közepes méretű SUV-ot, amely a két vállalat által az elektromos autók részére fejlesztett padlólemezre épül majd. A közös projektbe a Subaruban 16,8%-os részesedéssel rendelkező Toyota az elektromos hajtások fejlesztésével kapcsolatos know-howt, míg a Subaru az offroad autók fejlesztése területén szerzett tapasztalatokat hozza.

részletek

Le Mans: Eredményes tesztelésen van túl a címvédő

A Hosszútávú Világbajnokság (WEC) 2018/2019-es évadát már egy futammal ezelőtt megnyerő TOYOTA GAZOO Racing eredményes tesztelés után vághat neki, hogy megvédje Le Mans-i trófeáját a Circuit de la Sarthe pályán. A Toyota az azt megelőző két drámai, az utolsó pillanatban elveszített Le Mans után tavaly aratott először diadalt a legendás pályán, a pilóták pedig – hiába van már zsebükben a világbajnoki cím – eltökéltek hogy megismételjék a tavalyi bravúrt, és ismét felálljanak a dobogó legfelső fokára. Fernando Alonso most áll utoljára rajthoz a TOYOTA GAZOO Racing WEC csapatának tagjaként, ám a pilóta és a versenyistálló korábbi tájékoztatása szerint a nem titkoltan a motorsport Tripla Koronájára áhítozó, ám egyes találgatások szerint a Dakar felé is kacsintgató sztárpilóta továbbra is a versenycsapat kötelékében marad.

részletek

A Corolla valósággal berobbant az európai piacra

A mértékadó JATO közzétette az áprilisi európai újautópiacra vonatkozó elemzését, amelyből kiderül, hogy értékesítésének első hónapjában a vadonatúj Toyota Corolla gyakorlatilag felrobbantotta az európai piacot. A mindjárt három karosszériaváltozatban (az ötajtós Hatchback, a limuzin Sedan és a kombi Touring Sports) és elsőként a világon két eltérő teljesítményű környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtással elérhető vadonatúj Corolla ugyanis nem csupán azonnal Európa legnépszerűbb zöld autója, de egyben a piac legnagyobb, 25%-os növekedést produkáló modellje lett.

részletek

Csak csúcskivitelben rendelhető itthon az új Supra

Az első évben Európa 900 darabot kap a 17 év után újjászülető Toyota Suprából (Magyarországra nagyjából 10 darab kerülhet), ezen felül bemutattak egy 90 darabos limitált szériás változatot is. Alapvetően két felszereltségi szint készül a modellből, Magyarországon ugyanakkor csak a csúcsváltozat kerül forgalomba, az autó különlegességéhez mérten egészen kedvező, 20.820.000 Forintos áron. Az ebben az árban foglalt extrák sora nem hagy kívánnivalót maga után, ám épp ilyen meggyőzőek a szintén alapáras Supra Connect és Apple CarPlay rendszerek, valamint az alapfelszereltség részét képező Supra Safety+ csomag is.

részletek

Rengeteg high tech megoldást kínál a Toyota Camry

Az európai piacra és így Magyarországra 15 év után visszatérő Toyota Camry kétségkívül a piac egyik legnagyobb várakozások övezte modellje. A felső-középkategória értékesítéseit ugyan idehaza is a flottaeladások határozzák meg (az idei év első negyedévében a D/E szegmens eladásainak 86,9%-át vállalati flották jegyezték), az úgynevezett ’user-chooser’ flották azonban az üzemben tartási költségek (TCO) mellett egyre hangsúlyosabb szempont a dizájn és a modell által képviselt imázs is. E tekintetben pedig a világ legfejlettebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtásával érkező Camry azonnal berobbant a szegmens legjobbjai közé: a vadonatúj új GA-K platform nagymértékű szabadságot biztosított a Toyota mérnökök számára a formatervezés és a helykihasználás terén, amelynek révén a letisztult, elegáns, mégis divatos külső formavilágot kompromisszumoktól mentes helykínálattal kombinálja. A szegmens legnagyobb autójában ráadásul az új ‘Catamaran Under Priority’ formanyelv dominálta kialakítás révén tökéletesített ergonómiájú első és hátsó ülések kaptak helyet, amelynek köszönhetően a modell minden versenytársánál tágasabb és elegánsabb, igazi presztízs autóvá vált.

részletek