A Toyota Japánban megkezdi az új Copen GR SPORT forgalmazását. A Copen GR SPORT egy kétüléses, nyitott tetős sportkocsi; a miniautós szabványoknak megfelelő gép a TOYOTA GAZOO Racing GR-sorozatának első sportkocsija. A Toyota ázsiai budget márkája, a Daihatsu üzemében gyártott járművet a TOYOTA GAZOO Racing motorsport-tapasztalatai alapján fejlesztették ki. A Toyota célkitűzése, hogy az autógyárak szokásos korlátain túllépve egyre jobb modelleket alkosson, ezért a GR lenyűgöző vezetési élményével ruházta fel a Copen nevű miniautót, ami eddig nem szerepelt a Toyota termékkínálatában.
Az útfelület tapadását és a karosszéria mozgását igen közvetlenül éreztető GR-sorozat belépő modelljének szánt Copen ugyanolyan élvezetesen vezethető, mint egy telivér sportkocsi. A fejlesztés egyik legfontosabb célja a karosszéria merevségének növelése és a futómű finomhangolása volt. A szilárdságot egy első merevítő segédkeret beépítésével és a középső segédkeret áttervezésével optimalizálták a mérnökök. A rugóállandót is megváltoztatták, és speciális lengéscsillapítókat szereltek az autóba, ami normál haladás közben finoman rugózik, ám ha keményebben meghajtják, azonnal érezhetővé válik, ahogy a gumik rámarkolnak az aszfaltra. Mindemellett az elektromos szervokormányt is áthangolták, hogy tökéletes összhangot teremtsenek a kormányparancsok és a jármű mozgása között. Mivel ez egy miniautó, a mérnökök azt is megoldották, hogy a motor teljesítménye maradéktalanul kiaknázható legyen, ugyanakkor arra is ügyeltek, hogy a Copen kényelmes maradjon, hiszen tulajdonosai nemcsak örömautózásra, hanem mindennapos közlekedésre is használni fogják ezt a sportkocsit. A formatervezők számára elsőrendű fontosságú volt, hogy a dizájn is a vezetést szolgálja.
Az orr-részt a hangsúlyos vízszintes és függőleges elemekből kialakított „Funkcionális MÁTRIX” hűtőrács látványa uralja. A nagyméretű alsó légbeömlő hatásosan javítja a motor és a fékek hűtését, az első lökhárító pedig kihangsúlyozza az autó menetdinamikai képességeit, alacsony súlypontját és szélességét. A lökhárító oldalsó szélesítése és a levegőkilépő nyílások elvezetik a légörvényeket. Az utastérben különleges RECARO ülések találhatók, és még a háromosztatú műszeregység is azt sugallja, hogy a Copen türelmetlenül várja a lendületes autózást. A zongoralakk fekete betétekkel díszített középkonzol és a fekete kárpitozás sportos, mégis kifinomult légkört teremt. Az autóhoz összesen nyolcféle külső fényezés választható. A Copen GR SPORT alapfelszereltsége a motorosan nyitható-zárható Active Top tető, így a vezető bármikor egyetlen gombnyomással kabrióvá varázsolhatja autóját. A TOYOTA GAZOO Racing továbbra is elkötelezetten dolgozik azon, hogy vonzó járműveket készítsen az autórajongók számára, méghozzá úgy, hogy állandó párbeszédet folytat a vásárlókkal – hiszen csakis így születhetnek „egyre jobb autók”.
A Copen GR Sport külsejét az alábbi elemek teszik egyedivé:
- Speciális első lökhárító és speciális hűtőrács (funkcionális MÁTRIX)
- Speciális hátsó lökhárító (diffúzor kialakítású)
- Exkluzív BBS kovácsolt alumínium keréktárcsák (különleges matt szürke fényezéssel)
- Speciális LED fényszórók + fekete dekorációs betét
- Speciális LED hátsó lámpatest + fekete dekorációs betét
- Speciális LED ködfényszórók / ködfényszóró-foglalatok
- GR SPORT embléma (elöl / oldalt / hátul)
A Copen GR utasterét a következőek teszik különlegessé:
- RECARO ülések (dombornyomású GR emblémával)
- Különleges, háromosztatú, önvilágító műszeregység (GR embléma / piros mutató / piros megvilágítás)
- MOMO bőrborítású kormánykerék (GR embléma + matt acélszürke betétek a küllőkön)
- Zongoralakk fekete dekorációs elemek (középkonzol / ajtók)
Az autó ezen felül különleges hangolású lengéscsillapítókat (vörösre festett tekercsrugókkal), és speciális hangolású elektromos szervokormányt kapott, miközben a karosszéria merevségéről a kiegészítő első segédkeret és az áttervezett középső segédkeret gondoskodik. A részlegesen önzárú első differenciálmű alapfelszereltség a manuális váltós modellhez. Az autóhoz egyedi GR alkatrészek is kaphatók, amelyek még sportosabbá varázsolják a Copen GR SPORT stílusát és tovább javítják a légellenállást. A kínálatban első saroklégterelők és csomagtérajtó-légterelők is szerepelnek, amelyekkel komfortosabb a nyitott tetős autózás. Az autót egyelőre csak japánban tervezi forgalmazni a Toyota.