Steward
Bognár Viktor
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 23. hétfő
Autó

A Porsche Cayenne legerősebb változata Plug-in-Hybrid modellként debütált

Stuttgart, Németország. A Porsche továbbra is konzekvens módon bízik az elektromobilitásban és a Panamera után a Cayenne modellsorozat új csúcsváltozatát is egy Plug-in-Hybrid hajtáslánccal dobja piacra.

A Cayenne Turbo S E-Hybrid és a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé rendszerteljesítménye eléri a 680 lóerőt (500 kW), ami egy 550 lóerős (404 kW) négyliteres V8-as turbómotor és egy, a nyolcfokozatú Tiptronic S automata váltóba integrált 136 lóerős (100 kW) villanymotor közös munkájából adódik össze. A 900 Nm-es maximális rendszernyomaték már alapjárat felett nem sokkal rendelkezésre áll. Mindkét modell 3,8 másodperc alatt képes abszolválni a 0-100 km/h-s sprintet, végsebességük pedig eléri a 295 km/h-t. A rendkívüli teljesítményhez kiváló hatékonyság társul: a Cayenne Turbo S E-Hybrid és a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé tisztán elektromosan egyetlen feltöltéssel akár 40 km megtételére képes. Az NEFZ ciklus szerinti átlagfogyasztás benzinből 3,7-3,9 l/100 km, amihez 18,7-19,6 kWh/100 km-es áramfogyasztás tartozik.

P19_0604

Akár 135 km/h tisztán elektromosan

A Porsche összes Plug-in-Hybrid modelljéhez hasonlóan a Cayenne család új csúcsváltozatai is kategóriájuk legsportosabb autói közé tartoznak – és nem a hibrid meghajtás ellenére, hanem annak köszönhetően. A Cayenne Turbo S E-Hybrid változatok esetében a villanymotort a V8-as benzines és a nyolcfokozatú Tiptronic S automata váltó közé építették be. A két, egymástól eltérő működési elven dolgozó erőforrást egy, a hibridmodulba beépített speciális tengelykapcsoló, az ún. Electric Clutch Actuator (ECA) kapcsolja össze. A villanymotor „E-Power“ üzemmódban akár 135 km/h-s sebességig képes önállóan mozgatni a hibrid Cayenne-eket, a szériában járó Sport Chrono csomaghoz kapcsolódó üzemmódválasztó többi menetprogramjában („Hybrid Auto“, „Sport“ és „Sport Plus“) pedig plusz teljesítménnyel ruházza fel az autót. Ezt az ún. Boost-funkciót a Porsche egyenesen a 918 Spyder szupersportautótól vette át a Cayenne-ekhez.

A 14,1 kWh kapacitású lítium-ionos akkumulátor a csomagtér padlója alatt található. Az akkut a szériában járó 7,2 kW-os fedélzeti töltőberendezés (On-Board-AC töltő) segítségével 400 V feszültségű hálózatról, 16 A esetén akár 2,4 óra alatt fel lehet tölteni. Hagyományos, 230 V-os és 10 A-es otthoni hálózatról a töltés mintegy hat órát vesz igénybe. A Porsche Communication Management (PCM) vagy a Porsche Connect App okostelefonos alkalmazás segítségével a töltés időzítése is lehetséges.

P19_0606

Karosszériadőlés-szabályozás, légrugózás és kerámia fékrendszer szériában

Az új Cayenne Turbo S E-Hybrid és Cayenne Tubo S E-Hybrid Coupé magas alapfelszereltséggel érkezik: egyebek mellett mindkét modellhez szériában jár a Porsche Dynamic Chassis Control karosszériadőlés-szabályozás, a Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) önzáró differenciálmű a hátsó tengelynél, a csúcsteljesítményű Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) fékrendszer, a karosszéria színére fényezett kerékjárat-szélesítéseket is tartalmazó 21 colos Aero-stílusú könnyűfém kerékszett, a Plus szervokormány, valamint a Sport Chrono csomag. A háromkamrás, adaptív légrugózás – amely magában foglalja a Porsche Active Suspension Management (PASM) állítható lengéscsillapítást is – a futóműhangolás tekintetében rendkívül széles spektrumot képes lefedni a Porsche modellekre jellemző fokozottan sportos viselkedés és a kellemes utazási komfort között. Opcionálisan az akár 22 colos könnyűfém keréktárcsák mellett hátsókerék-kormányzás is elérhető.

P19_0599

Hiánytalan kapcsolódás és alapfelszereltségként álló helyzeti klimatizálás

A Cayenne modellek már alapáron hiánytalan kapcsolódást biztosítanak. A funkciók rendkívül széles tárházából külön említést érdemel a valós idejű forgalmi információkkal dolgozó online navigáció, az intelligens online beszédvezérlés, valamint a Porsche Connect szolgáltatáscsomag, ami egyebek mellett a nyilvános töltőberendezések megtalálását is segíti. Ezeken felül az új modellév elején az összes Cayenne modellben megjelenik a vezeték nélküli Apple CarPlay® okostelefon-tükrözés funkció, az indukciós töltőfunkcióval rendelkező okostelefon tartó, továbbá az új USB-C csatlakozók. A Porsche összes hibrid típusához szériában jár az álló helyzeti klimatizálás is, ami a PCM-ből közvetlenül, a Porsche Connect App alkalmazásból viszont akár távolról is irányítható. Az álló helyzeti klíma lekapcsolt gyújtásnál is le tudja hűteni, illetve fel tudja fűteni az utasteret.

A Cayenne család összes tagjához szériában járnak a LED főfényszórók, a sebességkorlátozóval kiegészített tempomat, a kamera-alapú gyalogosvédelem, valamint az első-hátsó parkolóradarok – a Cayenne Coupé esetében tolatókamerával kiegészítve. Opcionálisan egyebek mellett LED-Mátrix fényszórókat, Head-up-Display-t (szélvédőre vetített kijelzőt), hőkamerával dolgozó éjjellátó asszisztenst vagy digitális másodpilótaként funkcionáló Porsche InnoDrive rendszert is lehet rendelni, ami tartalmazza a követési távolságtartó tempomatot, a sávtartó asszisztenst, a közlekedési táblafelismerő rendszert, az aktív sávvezetést, a kereszteződés-asszisztenst és a vészmegállás funkciót.

P19_0650

Kettős premier: egyszerre kapott V6-os és V8-as hibrid hajtásláncot a Cayenne Coupé

A Porsche a rendkívül sikeres SUV modellcsaládod nemrégiben egy új, fokozottan sportos taggal, a Coupé variánssal egészítette ki. A sportos Cayenne Coupé modellek egyedi tető- és farkiképzéssel, adaptív hátsó légterelővel és sajátos hátsó üléskialakítással büszkélkedhetnek, különlegességüket pedig tovább fokozza a kétfajta tetőkialakítás: az ügyfelek választhatnak a szériában járó nagy méretű, fix üveg panorámatető vagy az opcionális szénszálas tető között. Az SUV-Coupé mostantól – SUV testvéréhez hasonlóan – rögtön két különböző Plug-in-Hybrid változatban is elérhető: az elektromos hajtást egy 4-literes, V8-as biturbo vagy egy 3-literes, V6-os turbós benzinmotorral lehet kombinálni. Az új Cayenne E-Hybrid Coupé rendszerteljesítménye 462 lóerő (340 kW) és maximális forgatónyomatéka 700 Nm. A 0-100 km/h-s sprintidő a szériában járó Sport Chrono csomaggal 5,1 másodperc (a „könnyű építésű sportcsomag“ megrendelése esetén 5 másodperc), a végsebesség pedig 253 km/h. A modell vegyes fogyasztása az NEFZ ciklusra vetítve benzinből 3,1-3,2 l/100 km, amihez 17,7-18,7 kWh/100 km-es áramfogyasztás tartozik. A tisztán elektromos hatótávolság 43 kilométer.

P19_0649

Az árak

A Cayenne modellcsalád négy különböző, konnektorról tölthető Plug-in-Hybrid változata máris megrendelhető Porsche Centrum Budapest márkakereskedésben. Az alapárak a következőképp alakulnak: a Cayenne E-Hybrid nettó 77.045,- eurótól, a Cayenne E-Hybrid Coupé nettó 80.645,- eurótól, a Cayenne Turbo S E-Hybrid nettó 145.045,- eurótól, a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé pedig nettó 148.145,- eurótól startol.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?