A prémium abroncsokat gyártó Hankook a frankfurti IAA alkalmával többek között egy új koncepcióabronccsal képviselteti magát, mellyel a Volkswagen új elektromos járműtanulmányát, az I.D. Crozz II modellt szerelték fel. A négyajtós, négykerékhajtású jármű a Volkswagen első elektromos hajtású crossover szabadidő autója (Crossover Utility Vehicle / CUV) mely a kupé és a SUV keveréke. Miután a tanulmány áprilisban Sanghajban mutatkozott be először, a márka az IAA alkalmával az I.D. Crozz egy új változatát mutatta be. A Volkswagen I.D. és az I.D. Buzz mellett most a Volkswagen konszern legújabb generációja is Hankook abroncsokon gurul.
A Volkswagen I.D. Crozz II számára készült koncepcióabronccsal a Hankook ismét egy innovatív abroncsot mutatott be a jövő elektromos autói számára. Az abroncs színkoncepciója, mely továbbra is antracit maradt, jól illeszkedik a jármű jövőt idéző formatervéhez. Elképzelhető, hogy a színezést egy speciális futófelületi és oldalfal keverékkel végezik majd, mely korom helyett más, fehér színű alternatív töltőanyagot tartalmaz. Az abroncs formatervezésének megfelelően kialakított betét az abroncs oldalfalán optikailag harmonikus összhangot biztosít a kerékpánt és abroncs között.
A Volkswagen I.D. Crozz II, számára készített koncepcióabroncs különlegessége, hogy a hagyományos közúti abroncsokhoz hasonlóan egy fűtött formázó segítségével alakítják ki speciális mintázatát, így a gyártása nagyrészt automatizáltan történhet, ami egészen új lehetőségeket kínál. A szokványos koncepcióabroncsoknál a futófelületi mintázatot eddig általában költséges kézimunkával alakították ki a vulkanizálás után a slick abroncsokéhoz hasonló sima, nyers felületbe. Az abroncs oldalfalán azonban a betétet kézi munkával készítették az I.D. Crozz II modellhez.
A koncepcióabroncs méretei megfelelnek a szokványos abroncsok 245/45R21 méreteinek (I.D.: 215/45R20, I.D. Buzz: 235/45R22). Az abroncs szélességéhez viszonyított nagy átmérő keskeny, magas megjelenést kölcsönöz. Ennek köszönhetően a felfekvő felülethez viszonyítva kisebb a légellenállása a hagyományos abroncsméretekhez képest, ami az alacsony gördülési ellenállással optimális energiahatékonyságot segít elő. Emellett a nagy átmérő eredményeképp az abroncs deformációja és visszaformálódása kisebb mértékű, ami kedvezően hat a gördülési ellenállásra. A fékteljesítmény, a vonóerő-átvitel és az oldaltartás szempontjából fontos felfekvő felület az abroncs ki szélessége ellenére viszonylag nagy, így egy erős tapadású futófelületi keverékkel nem csökken az abroncsok teljesítménye.
„Örülünk annak, hogy a Volkswagennel közösen sikerült egy ilyen projektet elvégeznünk. Az elektromos autók fejlesztésével a jövőben az abroncsokra vonatkozó követelmények is szigorúbbak lesznek. A gördülési zaj a motorzaj megszűnésének köszönhetően szintén nagyobb szerepet játszik majd, ahogy a tovább csökkentett gördülési ellenállás is hozzájárul majd az energiaveszteség csökkentéséhez“ – állítja Klaus Krause mérnök, a hannoveri Hankook Europe Technical Center vezetője. „Mindezek ellenére“ - folytatta Krause, „a jövőbeni Hankook abroncs generációk továbbra is ugyanolyan nagy biztonságot nyújtanak majd, mint eddig.“A színes abroncsok, mint a Volkswagen I.D., az I.D. Buzzvagy az I.D. Crozz II modellekre szereltek jelenleg ugyan költségtakarékossági okokból nem piacképesek, de nem maradnak feltétlenül a tanulmányabroncsok sajátjai. „Az optikai szempontok természetesen a színes abroncsok mellett szólnak. Ugyanakkor kiemelhetik a jármű karakterét, a vásárlónak pedig további teret biztosítanak járműve egyedivé tételéhez. A mai elektromos járműtanulmányok azt mutatják meg, hogy mit tartogathat még a jövő.“