Pedig nagyon várták már a vérbeli, dűnés mauritániai szakaszokat. Csakhogy az előttük induló portugál Leal dos Santos nem sokkal a rajt után elakadt a nyomon, és mivel közvetlenül mögötte érkeztek, ők is beszálltak az ásószakkörbe, mint ahogy mögöttük szinte mindenki. Ment az össznépi homokozás.
„Nem volt mit tenni, el kellett rántani a kormányt, ami miatt nyilván lendületet veszített az autó, és amikor gázt adtam, rögtön elássa magát. Úgyhogy körülbelül húsz percet lapátoltunk, majd még tízet a dűne túloldalán, ugyanis nem volt meg a kellő lendület, hogy átmenjünk rajta. A homokban ezek után már semmi gond sem volt, igaz, az első száz kilométert két óra alatt tettük meg a puha homokban” – mondta az Opel Mokka pilótája, akinek a kis ásás még meg se kottyant volna, az igazi gondok azonban csak ezután kezdődtek.
Előzés közben kétszer is „leestek” a már megtalált nyomról, és ezen a terepren bizony nehéz volt visszatalálni a helyes útra.
„Két ki nem kényszerített hibákat követtünk el, mert megtaláltuk a nyomot, majd pedig előzés közben a porban – miközben én az itinerrel és a méterszámlálóval dolgoztam, vagyis könyveltem – valahogy leestünk róla. Ez nem volt jó érzés, mert azután meg ott találtuk magunkat a semmi közepén, és csak a megérzéseinkre hagyatkozhattunk” – tette hozzá Bunkoczi, aki az elmúlt napok jó teljesítménye után nyilván nem örült a 13. helynek. Annak viszont igen, hogy az összetettben megtartották a nyolcadik helyüket.
Az eltévedések alkalmával a megérzéseik, és persze az ellenfelek pora vezette vissza őket a versenypályára.
„Mindkét alkalommal, amikor elkeveredtünk, ment előttünk egy autó, és nyilván porolt, ahogy az már ilyenkor lenni szokott. A porban tévesztettük el az utat, ám sovány vigasz, hogy külső tényezők is közrejátszottak, mivel tíz-húsz kilométert tettünk meg pluszban. Ráadásul hiába következett ezután egy nagyon élvezetes, jó ritmusú rész, ami kimondottan jól esett a lelkemnek, tíz kilométerrel a cél előtt kaptunk egy defektet, és ketten hárman visszaelőztek – amit elég nehezen viseltem” – tette hozzá Szalay, aki hurokszakaszra készül szerdán, a híres-hirhedt Atar–Atar szakaszra (csak most máshogy hívják), amely már a régi, klasszikus Dakarokon is az egyik mumusnak számított.
A kamionos mezőnyben versenyző Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió ezúttal nyertes csatát vívott meg legnagyobb riválisával, a portugál Elisabete Jacintóval. Az MAN-t irányító hölgy elakadt egy dûne mögött, a magyar Scania-csapat pedig megelõzte és maga mögött is tartotta – körülbelül felére faragva le ezzel a hátrányát az összetettben.
AFRICA RACE
7. szakasz, Sami–Amodjar (össztáv: 444 km, ebbõl szelektív szakasz: 414 km).
Autósok:
1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov (kazah, ukrán, Toyota Hilux) 4:30:22
2. Choiseau, Brucy (francia, Optimus) 17:36 p h.
3. Grigorov, Elagin (orosz, Oscar) 19:32 p h.
...
13. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel Mokka) 42:41 p h.
Kamionosok:
1. Anton Sibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev (orosz, Kamaz) 5:04:11
2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin (orosz, Kamaz) 34 mp h.
3. Tomecek, Lala (cseh, Tatra) 9:58 p h.
4. Kovács, Czeglédi, Ács (magyar, Scania) 13:11 p h.
Motorosok:
1. Andrew Newland (brit, KTM) 5:30:36
2. Dubois (francia, KTM) 2:45 p h.
3. Ullevalseter (norvég, KTM) 3:15 p h.
Az összetettben:
Autósok:
1. Kanat Sagirov, Vitalij Jevtyekov 24:20:43
2. Thomasse, Larroque 55:12 p h.
3. Serradori, Haquette 1:25:16 ó h.
...
8. Szalay, Bunkoczi 2:30:32 ó h.
Kamionosok:
1. Anton Shibalov, Robert Amatics, Almaz Kisamijev 25:14:50
2. Sz. Kuprijanov, A. Kuprijanov, Tanyin 1:02:20 ó h.
3. Jacinto, Teixeira Marques, Cochinho (portugál, MAN) 3:11:14 ó h.
4. Kovács, Czeglédi, Ács 3:56:51 ó h.
Motorosok:
1. Pal Anders Ullevalseter 28:31:18
2. Nifontova (orosz, Husqvarna) 2:38:03 ó h.
3. Agoskov (orosz, KTM) 2:51:16 ó h.