Luca Badoer utoljára 1999-ben állt rajthoz Formula-1-es nagydíjon, az azt követő évtizedben a Ferrari hűséges tesztpilótájaként ténykedett a háttérben, és talán már ő maga sem hitt abban, hogy valaha még a rajtrácsról figyelheti majd a piros lámpák kialvását. Ám miután a Hungaroringen Felipe Massa súlyos fejsérülést szenvedett, a maranellóiaknak szükségük volt egy beugróra, és noha számos pilóta, köztük Michael Schumacher neve is felmerült, a hétszeres bajnok nyakfájdalmai miatt végül a Ferrari úgy döntött, hogy Badoert jutalmazza meg a versenyzési lehetőséggel.
Az ekkor 39 éves olasz számára azonban nem volt valami leányálom, hogy végre rajthoz állhatott egy Ferrarival, amely autókat a tesztkorlátozások miatt egy ideje már nem is vezethette. Az időmérőn az utolsó helyre kvalifikált, majd a versenyen is utolsó célba érkezőként jegyezték, ráadásul egy ügyetlen mozdulat miatt emlékszik rá a világ, amikor a bokszutcából kijövet utat engedett a Renault-nál éppen debütálófutamát teljesítő Romain Grosjeannak. Badoer szenvedése rámutatott, hogy tíz év alatt milyen sokat változtak az F1 követelményei, hiszen vezetési stílusával és a beállításokkal sem tudott ilyen gyorsan alkalmazkodni a kor kihívásaihoz.
Eközben azonban Badoer korábbi istállótársa, Rubens Barrichello a mezőny elején brillírozott, hiszen közel öt év után ismét futamgyőztesként ünnepelhetett. A Brawn GP addigi sikerei kizárólag Jenson Button ölében landoltak, ami már nem titkoltan frusztrálta a brazilt, a szezon második felében azonban a brit - és az egész csapat - visszaeséséből a rutinos Barrichello többször is képes volt profitálni, még ha a bajnoki hadjárat beindításához ez már későn is jött.
A futamot az éppen csak az előző nagydíjon, a Hungaroringen magára találó McLarennel Lewis Hamilton kezdhette meg az élről, és második kerékcseréjéig vezetett is, ekkor azonban csapata felkészületlenül várta őt a garázsban az új kerekekkel, ami miatt a brit értékes másodperceket veszített, így saját bokszkiállása után Barrichello már az élre térhetett vissza, győzelmével pedig emlékezetessé tette a közvélemény által egyhangúnak titulált valenciai pálya futamát.
Barrichellónak még egy győzelem jutott utolsó olyan szezonjában, amelyben dobogós helyezésekért harcolhatott, míg Luca Badoer még a soron következő Belga Nagydíjra kapta meg a bizalmat a Ferraritól, de az ottani hasonlóan kiábrándító teljesítménye láttán a csapat már sebtében megszerezte a helyére Giancarlo Fisichellát a Force Indiától.