Egy fiatal angol srác már gyerekkorában, a gokartozás világában is kiemelkedett társai közül, s még tinédzser volt, amikor a ’90-es évek közepén szárnyai alá vette a McLaren és a Mercedes. Hamar a tűz közelébe került az F1-ben, és 2007-re úgy tűnt, végre megkaphatja a debütálás lehetőségét. Eddig akár Lewis Hamilton is lehetne, ám ez a történet mégis Gary Paffettről szól, aki 1981-ben ezen a napon látta meg a napvilágot.
A Mercedes napjainkban is előszeretettel viszi végig fiataljait azon a különös fejlődési úton, ami a DTM-ből vezet a Formula-1 felé, hiszen így jártak el legutóbb Paul di Resta és Pascal Wehrlein esetében is, a sorban azonban Paffett volt az első kísérleti alany ezen az útvonalon.
Az angol 2003-ben vett részt először a Német Túraautó-bajnokság futamain a stuttgarti márka színeiben, aztán a következő évben már második, 2005-ben pedig első lett az év végi összetettben. Bajnoki címmel a zsebében a McLaren-Mercedes teljes munkaidős tesztpilótai állást adott neki 2006-ra, így a DTM-ből is kiszállt, és kimondott célja volt, hogy az intenzív felkészüléssel töltött szezon után már az F1 mezőnyében debütáljon. Esélye volt rá, hogy ezt azonnal a McLarennel tegye meg, hiszen Kimi Raikkönen és Juan Pablo Montoya is éppen távozófélben volt a csapattól, és a jó előre bejelentett Fernando Alonso mellett egy hely még várta a gazdáját. Paffett vesztére azonban Lewis Hamilton olyan meggyőző formában nyerte meg az azévi GP2-es bajnoki címet, hogy a wokingiak nem tudtak ellenállni a kísértésnek, és inkább neki adták a versenyzői ülést.
Hamilton leszerződtetését követően Paffett szinte azonnal felbontotta kontraktusát a McLarennel, hogy új állás után nézzen az F1-ben, de miután a Hondához nem sikerült bekerülnie, pár hét múlva újraegyesült a wokingiakkal és tesztpilóta maradt Pedro de la Rosa oldalán, s mivel a versenyzési lehetőség távolabb került tőle, visszatért a DTM-be, ahol újabb győzelmeket szerzett, további három alkalommal is csak egy pozícióval lemaradva a bajnoki címről.
2008-ra ismét felcsillant számára a remény az F1-es debütálásra, hiszen a Prodrive a sportba való belépésre készült a McLaren kvázi ügyfélcsapataként, ahol elsőszámú esélyesnek tartották az egyik ülésre, ám a szabályok végül keresztbetettek David Richards induló projektjének, így a terv sohasem jutott el a megvalósításig.
Paffett egészen 2013-ig tekergette a McLaren kormányát a teszteken, persze a szigorítások miatt egyre ritkábban. Az elmúlt évtizedben az egyik legmegbízhatóbb fejlesztőpilótaként tartották számon a paddockban, az F1-ben töltött évei során összesen 5000 tesztkört, majdnem 23 000 kilométert hajtott bele a csapat modelljeibe, ám a versenyhétvégék szabadedzései során sohasem lépett pályára. 2014 végén szakított a McLarennel, ami egybeesett a Mercedes távozásával és a Honda érkezésével a csapat életében. A brit azonban csak egy évet töltött távol az F1-től, 2016-ra ugyanis már a Mercedes-motorokat használó Williams tartott igényt a szolgálataira.