A Honda 1964-ben jelent meg először a Formula-1-ben, a következő évtizedekben pedig hol motorszállítóként voltak érdekeltek a száguldó cirkuszban, hol pedig egyáltalán nem vettek részt a világbajnoki küzdelmekben. A legsikeresebb időszakuk természetesen a 80-as évek második fele volt, amikor főként a McLaren partnereként halomra nyerték a futamokat és a vb-címeket, 1992-ben mégis ismét a távozás mellett döntöttek.
2000-ben aztán a British American Racing oldalán ismét visszatértek, 2005 végén pedig fel is vásároltak az istállót, így 2006-tól ismét saját gyári istállóval szerepeltek az F1-ben. Abban a szezonban futamot is nyertek Jenson Button hungaroringi sikere révén, a 2007-es idény azonban egyértelmű kudarc volt számukra.
Az előrelépés 2008-ban sem sikerült a Button, Barrichello párossal induló csapatnak, emellett a gazdasági válság is éreztetni kezdte a hatását az autóiparban. A Honda végül 2008. december 5-én, egy pénteki nap reggelén hivatalosan is bejelentette, hogy ismét elhagyja a Formula-1-et. Takeo Fukui, a japán cég vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy meg kell védeniük a hosszútávú üzleti érdekeiket, ezért hagynak fel az F1-es szerepvállalással.
A Honda Racing vezetője, Nick Fry, valamint a csapatfőnök Ross Brawn azonnal akcióba lendültek: feltett szándékuk volt megmenteni az istállót a megszűnéstől. Jó oka volt erre a két szakembernek, hiszen több hónapja dolgoztak már a 2009-es szabályváltozások szerint megépített autójukon, s vélhetően azt is érezték, hogy nem egy rossz konstrukció készül Brackley-ben…
A motorgyártó cég döntése természetesen a versenyzőket is rosszul érintette. „Nagyon kár ezért, és őszintén sajnálom Jenson Buttont” – nyilatkozta Fukui. A brit így fogalmazott anno a Honda kiszállásával kapcsolatban: „Ugyanakkor tudtam meg a hírt, mint mindenki más a csapatban, és ugyanakkora sokk volt számomra is. Az első órák fájdalmasak voltak, de aztán arra jutottam, hogy mi értelme letörtnek lenni? Az úgysem változtat a dolgokon.”
A közlemények azért elsősorban Buttont említették, ugyanis a kiszállás előtt csak neki volt élő szerződése a Hondával, brazil kollégájának helyére ekkor még két honfitársát, Bruno Sennát és Lucas di Grassit esélyesnek tartották.
A történet további része mindenki számára ismert: 2009. februárjának végén, alig egy hónappal a szezon kezdete előtt Brawn felvásárolta az istállót, amely az ő nevét felvéve, Mercedes-erőforrásokkal állt rajthoz az idényben. A szponzori matricák nélküli autók már a teszteken letaglózták a riválisokat, később pedig meg sem álltak a világbajnoki címekig, hogy aztán év végén újabb tulajdonosváltást követően a Mercedes gyári csapatává váljanak. A Honda 2015-ben tért vissza ismét az F1-be, újfent a McLaren beszállítójaként: a két alakulat aligha teljesíthetett volna ellentétesebb szezont abban az évben…