DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Retro

Retro - A „Red Null” alkot az esőben

2010-ben ezen a napon rendezték az első Koreai Nagydíjat, amelynek alakulását nagyban befolyásolta a vasárnapra megérkező eső, és bár a futam fele safety car mögött zajlott, így is volt bőven történés.

Az időmérőn még nem volt jele a rossz időnek Yeongamban, és a 2010-es módi szerint Sebastian Vettel és Mark Webber be is biztosították a Red Bull számára az első rajtsort a futamra. Az éjszaka során esett nagy mennyiségű eső azonban annyira eláztatta a pályát, hogy a verseny teljesítésének lehetősége is kérdésessé vált.

Dppi_00110017_471



Pár perc halasztás után ugyan útnak indították a mezőnyt a biztonsági autó mögött és elkezdtek fogyni a körök, ám már a harmadik után meglendültek a piros zászlók, hiszen az autók még lassú, kontrollált tempóban is gyakran felúsztak a vízen. A versenyzők ismét felsorakoztak a rajtrácsra, ahol 45 perces várakozás kezdődött, amely alatt a csapatok tovább dolgozhattak autóikon, abban a reményben, hogy hamarosan az érdemi küzdelem is megkezdődhet majd.

A körülmények bizonyos fokig feljavultak, amikor háromnegyed óra elteltével újra útnak indult a mezőny, de a safety car továbbra sem tágított Vettel elől, így még egészen a 17. körig lassú tempóban vonatoztak egymás mögött az autók. A 18. körre aztán végre elengedték a mezőnyt, amely nagyjából másfél kört tudott megtenni különösebb zűrzavar nélkül. Ekkor a második helyen álló Webber autója felúszott a vízen, az ausztrál Red Bullja kicsúszott és a falnak csapódott, ám ahogy az ütközési erő visszalökte a pályára, az RB6-os éppen a Lewis Hamiltont megelőző és az előkelő 4. helyen haladó Nico Rosberget találta el, őt is kilökve a versenyből.

Bernd Mäylandernek pihenni sem volt ideje, öt kör erejéig ismét visszatért a Koreai Nagydíj élére, ráadásul a 32. körben megint jött, amikor Sebastien Buemi elvesztette az irányítást az autója felett és nekiütközött Timo Glocknak.

Azért amikor szabad volt a versenyzés, Vettel képes volt elhúzni üldözőitől, Fernando Alonsótól és Lewis Hamiltontól, és úgy tűnt, teljesen kézben tartja a helyzetet a lassan elálló eső mellett. Az persze lehet, hogy kézben tartotta, autója azonban nem bírta a strapát és a 46. körben a Renault-motor felmondta benne a szolgálatot, ezzel a német az élről volt kénytelen leparkolni az autóját.

Így Alonso nyerte a futamot és állt vissza a tabella élére, kihasználva a Red Bull nullázását azon a futamot, amelyet máig is viccesen „Red Null” néven emleget a közvélemény. Hiszen az első Koreai Nagydíj annak ellenére is nyújtott néhány felejthetetlen pillanatot, hogy az első másfél órájában egyáltalán nem volt versenyzés, és hogy az 53 köréből 25 biztonsági autó mögött zajlott. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: