DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Rali

Lajosházi a túrás idők hangulatában

Rengeteg tapasztalattal tért haza a Salgó 2016 a Grepton Kupáért elnevezésű versenyről a Lajosházi - Takács duó, akik az egész verseny során több érdekes történéssel találkoztak.

A verseny szombat délután Salgótarján négysávos főutcáján a prológgal vette kezdetét, ahol Csabi és Gabi már sötétben kerültek sorra. „Nem vagyok jó gumi kerülgetésből, de óriási élmény volt autózni ennyi ember előtt, akik a rossz idő ellenére is kitartottak a prológ végéig” – kezdte a hétvége értékelését Lajosházi Csaba.

A verseny előtt a srácok azt a célt tűzték ki maguk elé, hogy szeretnének a dobogón végezni, ezért minden részletre oda figyeltek, ám a gumi kérdés most ellenük dolgozott. Az első körben a Pirelli kilences gumijaira tették a voksot, a második körben viszont hetesre váltottak az idő javulásának köszönhetően.

lajoshazi-salgo-002



„A salgói verseny egy újabb forduló volt a számunkra. Itt jöttünk rá, ha gyorsan akarunk versenyezni, akkor nem elég a 60-70%-os gumi, mert nem lehet vele végig csinálni egy kört. Így is jártunk Cereden teljesen elmelegedtek a gumijaink, ami után megfogadtuk, hogy a Mecsekre be kell vásárolnunk jó pár új Pirelli gumit” – folytatta Csabi.

A gumik kihatottak az időkre, mert nagyban ezeknek tehető be egy megforgás és a sok csúszkálás is, de nem ez pecsételte meg a páros versenyét. Az utolsó szakaszon történt, hogy lefogazott a differenciálmű, ezért nagyon sok ott maradt a gyorson.

Csabiék végül beértek Salgótarjánba, de az ünnepélyes célceremónián már nem vettek részt.

lajoshazi-salgo-001

A verseny a régi túrás idők hangulatát idézte Csabiéknak, hiszen a szerviz területén ment a folyamatos bandázás, és olyan dolog is történt, ami nem történik meg minden sarkon. „Az utolsó körben Molnár Pistiéknek negyedikben maradt a Citroen váltója, de Novák Balázs a segítségükre sietett. Negyedikben nem lett volna könnyű a gyorsok közötti etapon átmenni, ám a BMW-s brigád minden elágazásban lezárta a kanyarokat, hogy a páros gördülékenyen át tudjon autózni az utolsó gyorsra. Srácok ehhez foghatót nem tapasztaltam eddig, ezért le a kalappal előttetek” – zárta a beszélgetést Csabi.

Ám a mosoly volt, hogy eltűnt Csabiék arcáról, amikor is a második szakaszon Tőzsér Áron nagyot esett és Gecs Máté SOS táblával állt az út szélén. Ilyet helyre senki nem szeret elsőként érkezni, de látni sem élmény. Szerencsére az autón kívül senkinek nem esett komolyabb baja. A gyorsasági egyébként etap lett a mezőny hátralevő részének.

A folytatásban a jubileumi 50. Mecsek Ralin láthatók majd a srácok.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: