DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
Motor

Az első időeredmények az új barcelonai nyomvonalról

A hondás, a ducatis és az apriliás csapatok a Katalán Nagydíj helyszínén teszteltek a napokban, így a versenyzőik először próbálhatták ki a sikán módosított változatát – de vajon gyorsult vagy lassult ettől a pálya?

Az idei évre módosítottak a barcelonai aszfaltcsík végén található sikán kialakításán: a változtatásra Luis Salom tavalyi halálos balesete után volt szükség, az új vonalvezetés szerint – amelyet csak a motorosok fognak használni, a Formula-1 mezőnye nem – a sikán némileg előrébb került, azaz távolabb az utolsó kanyartól, ezáltal egy lassú jobb-bal-jobb kombináció alakult ki.

2017-motogp-barcelona-1-eredmenyek-01



A mezőny egy része, egész pontosan a Honda, a Ducati és az Aprilia csapatainak versenyzői már ki is próbálhatták az új nyomvonalat – Jack Millert leszámítva, az ausztrál ugyanis Le Mans-ban elszenvedett kézsérülése miatt távolmaradt (ahogy végül az előzetes hírekkel ellentétben Casey Stoner sem tesztelt). A motorosoknak finoman fogalmazva sem jött be a változtatás, mindenesetre érdemes megvizsgálni a köridőket abból a szempontból, hogy gyorsabb vagy lassabb lett-e ettől a pontosan három méterrel rövidebbé váló pálya.

Nos, a Crash.net által közzétett időeredményekből túl sok következtetést nem lehet levonni: szerda délelőtt Jorge Lorenzo 1:43,998-as ideje jelentette az etalont, míg délután Marc Marquez volt a leggyorsabb a maga 1:43,803-as eredményével. Összehasonlításképp: tavaly a repsolos spanyol az F1-esek által használt sikánt tartalmazó vonalvezetésen 1:43,589-es idővel szerezte meg a pole-t, a verseny leggyorsabb köre pedig 1:45,971 volt, az akkor még suzukis Maverick Vinalestől.

2017-motogp-barcelona-1-eredmenyek-02

A Salom-baleset előtti nyomvonallal való összevetés már egyértelműbb, de nem is meglepő, hogy ott nagyjából három-négy másodperccel jobb idők születtek (az abszolút rekord Aleix Espargaro nevéhez fűződik, aki 2015-ben 1:40,546-as időt repesztett), elvégre a hátsó hosszú egyenes ugyan hosszabb volt, ám jóval tempósabb kanyar volt a végén, ahogy a Moto2-es versenyző tragédiájának helyszíne, a célegyenesre fordítót megelőző szakasz is elnyújtott, gyors jobbos volt. A világbajnokság három kategóriájának mezőnye néhány hét múlva élesben is kipróbálja az új verziót.

A barcelonai privát teszt összesített időeredményei:

 

1.

Marc Marquez

Repsol Honda

1:43.803

2.

Jorge Lorenzo

Ducati Team

1:43.998

3.

Alvaro Bautista

Aspar Ducati

1:44.258

4.

Cal Crutchlow

LCR Honda

1:44.369

5.

Dani Pedrosa

Repsol Honda

1:44.373

6.

Hector Barbera

Avintia Ducati

1:44.469

7.

Michele Pirro

Ducati Test Team

1:44.583

8.

Aleix Espargaro

Gresini Aprilia

1:44.852

9.

Andrea Dovizioso

Ducati Team

1:45.196

10.

Loris Baz

Avintia Ducati

1:45.281

11.

Tito Rabat

Marc VDS Honda

1:45.321

12.

Sam Lowes

Gresini Aprilia

1:46.298

13.

Karel Abraham

Aspar Ducati

1:47.121

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: