Mint ismeretes, 2016-tól új időszámítás kezdődik a MotoGP-ben, hiszen egyrészt a Bridgestone-t a Michelin váltja az egyedüli hivatalos gumiszállító posztján, másrészt pedig bevezetik a mindenki számára kötelező motorvezérlő-elektronikai (ECU) szoftvert. Utóbbi következtében megszűnik a „gyári” és „Open” státusz megkülönböztetése, amelynek alapját éppen az jelentette, hogy az adott motorba a gyártó által fejlesztett rendszert, vagy a Magneti Marelli által egységesen gyártott szoftvert rakták-e be.
A fentiek ellenére az érvényben marad, hogy a kevésbé versenyképes gyártók igénybe vehetik az eredetileg az Open gépek számára kiírt engedményeket. Igaz, egyelőre arról még egyelőre nincs hivatalos döntés, hogy ezek közül pontosan mi marad érvényben, de a crash.net szakportál szerint például az extra tesztelési és motorfejlesztési lehetőségekkel ellentétben a lágyabb hátsó abroncs már nem áll majd rendelkezésükre, ugyanis mind a gumikiosztás, mind a felhasználható üzemanyag mennyisége azonos (utóbbi 22 liter) lesz mindenki számára.
Az eredeti tervek alapján a Ducati, a Suzuki és az Aprilia is használhatta volna ezeket a kedvezményeket a következő szezonban is, amennyiben nem szereznek egy száraz pályás futamgyőzelmet. 2016-tól kezdődően kerültek volna bevezetésre az úgynevezett „kedvezménypontok”: az elsőségért 3, a második helyért 2, a harmadikért pedig 1 egység jár majd, s ha ezekből egy gyártó összegyűjt 6-ot, a következő évadtól kezdődően elveszíti az engedményeket.
Mivel azonban a Ducati idén a vártnál versenyképesebbnek bizonyult, s már hat dobogós helyezést szereztek, a rivális márkák elkezdtek azért harcolni, hogy már a következő évad során is a „kedvezménypontok” alapján döntsék el, hogy járnak-e az adott márkának az engedmények. Nos, a gyorsasági motoros világbajnokság szabályait hozó Grand Prix Commission pénteki ülésén úgy határozott, hogy amennyiben 2015-ben egy gyártó bármilyen időjárási körülmények között összegyűjt 6 „kedvezménypontot”, már 2016-ban sem veheti igénybe az engedményeket. Miután a Ducati ezt már teljesítette, az ő esetükben ez már most biztosra vehető, míg a Suzukinál és az Apriliánál a jelenlegi erőviszonyokat elnézve egyelőre nem kell ettől tartaniuk.
A másik fontos pontja a tegnap nyilvánosságra hozott szabálymódosításoknak a motorok specifikációt érintette. Egyrészt a regulák a költségkímélést szem előtt tartva engedélyezni fogják, hogy egy gyártó egy előző idény során homologizált specifikációt használjon, amennyiben az megfelel az adott év technikai előírásainak. Ennél is fontosabb, hogy egy adott gyártó összesen három különböző specifikációt homologizáltathat a szezon első fordulója előtt, s minden versenyzőnek ki kell választania azt a verziót, amellyel az egész évadot teljesíteni kívánja. A szabályzat kimondja, hogy a nem-gyári – vagyis a szatellit – alakulat pilótái akár eltérő változatokkal is mehetnek, azonban minden márka köteles lesz az egyik istállót a saját gyári csapataként megnevezni, amelynek versenyzői azonban kötelezően csak ugyanazt a specifikációt használhatják.
A fentieken kívül szombaton jelentették be azt is, hogy biztonsági okokból ezentúl megtiltják a motorosoknak, hogy a kockás zászló belengetése után megálljanak a rajt-cél egyenesben. A Dorna, a FIM és az IRTA további bejelentéseket is tett néhány napja a MotoGP 2017 utáni jövőjével kapcsolatban, ezekről azonban később, már egy külön cikkben számolunk majd be olvasóinknak.