A Moto3-asok első próbálkozása után a királykategória mezőnye foglalta el a pályát Argentínában. A legkisebbek edzésének csúszásából már csak öt perc jutott a MotoGP-nek, így magyar idő szerint 15:00-kor elkezdődhetett az első szabadedzés. Az időjárás nem volt túl kegyes, nagyon erős volt a szél, a Nap fényét pedig szürke felhők szűrték meg. Talán ezt próbálta meg ellensúlyozni Iannone negyedik percben lángra kapó Ducatija. Érdemes volt egyébiránt a hátsó gumikat figyelni, itt ugyanis elérhető volt a Bridgestone extra kemény keveréke, amelyiket az oldalán lévő sárga jelzésről ismerhetünk fel. Tíz perc körözés után Aleix Espargaro vezette a mezőnyt öccse, valamint Marc Marquez előtt.
Marco Melandri nem kezdte könnyen a barátkozást a számára új pályával, hiszen még az edzés első harmadában elesett az első kanyarban. Kicsivel később Marc Marquez elég sok időt töltött a pályán egyhuzamban. Meg is futotta az addigi leggyorsabb kört, de a legérdekesebb talán az volt, ahogyan tette ezt. Stílusát ismét öröm volt nézni. Időközben Iannone is visszatért a pályára. Ekkor elég kevesen köröztek, néhány perc múlva viszont szinte mindenki visszaült a motorjára. Vinalesnek ez elég jól sikerült, ugyanis átvette a vezetést Marqueztől. Érdekesen festett ekkor a tabella, az első ötben Vinales, Marquez, P. Espargaro, A. Espargaro és Rossi voltak. Vinales ráadásul úgy volt első, hogy előre a közepeset, hátra pedig a kemény keveréket rakatta fel.
Az utolsó tíz perc volt az, amikor ismét felpörögtek az események. Ezt A. Espargaro nyitotta fantasztikusan: csapattársa addig legjobbnak minősülő körét több, mint egy másodperccel javította meg. Mögé pedig Dovizioso és Hernandez zárkóztak fel. Ezen kívül azonban még egy sor meglepetés érhetett minket, ha a tabellára néztünk. Teljesen szürreális sorrendet láthattunk. Aleix Espargaro meg tudta őrizni elsőségét, Iannone, Dovizioso, Hernandez és Redding fértek még be a top 5-be. Marquez csak tizedik lett, Rössi tizennegyedik, Lorenzo pedig huszadik. Ezekre az eredményekre aligha fogadtak volna az etap előtt.
Az első szabadedzés végeredménye:
1. |
Aleix ESPARGARO |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
1'40.806 |
|
2. |
Andrea IANNONE |
Ducati Team |
Ducati |
1'41.379 |
0.573 / 0.573 |
3. |
Andrea DOVIZIOSO |
Ducati Team |
Ducati |
1'41.527 |
0.721 / 0.148 |
4. |
Yonny HERNANDEZ |
Pramac Racing |
Ducati |
1'41.785 |
0.979 / 0.258 |
5. |
Scott REDDING |
EG 0,0 Marc VDS |
Honda |
1'41.884 |
1.078 / 0.099 |
6. |
Nicky HAYDEN |
Aspar MotoGP Team |
Honda |
1'41.932 |
1.126 / 0.048 |
7. |
Maverick VIÑALES |
Team SUZUKI ECSTAR |
Suzuki |
1'42.174 |
1.368 / 0.242 |
8. |
Mike DI MEGLIO |
Avintia Racing |
Ducati |
1'42.246 |
1.440 / 0.072 |
9. |
Jack MILLER |
CWM LCR Honda |
Honda |
1'42.391 |
1.585 / 0.145 |
10. |
Marc MARQUEZ |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'42.605 |
1.799 / 0.214 |
11. |
Alvaro BAUTISTA |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
1'42.828 |
2.022 / 0.223 |
12. |
Hector BARBERA |
Avintia Racing |
Ducati |
1'43.297 |
2.491 / 0.469 |
13. |
Alex DE ANGELIS |
Octo IodaRacing Team |
ART |
1'43.330 |
2.524 / 0.033 |
14. |
Valentino ROSSI |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'43.373 |
2.567 / 0.043 |
15. |
Pol ESPARGARO |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'43.390 |
2.584 / 0.017 |
16. |
Cal CRUTCHLOW |
CWM LCR Honda |
Honda |
1'43.891 |
3.085 / 0.501 |
17. |
Danilo PETRUCCI |
Pramac Racing |
Ducati |
1'44.300 |
3.494 / 0.409 |
18. |
Eugene LAVERTY |
Aspar MotoGP Team |
Honda |
1'44.313 |
3.507 / 0.013 |
19. |
Marco MELANDRI |
Aprilia Racing Team Gresini |
Aprilia |
1'44.572 |
3.766 / 0.259 |
20. |
Jorge LORENZO |
Movistar Yamaha MotoGP |
Yamaha |
1'44.750 |
3.944 / 0.178 |
21. |
Karel ABRAHAM |
AB Motoracing |
Honda |
1'45.001 |
4.195 / 0.251 |
22. |
Bradley SMITH |
Monster Yamaha Tech 3 |
Yamaha |
1'45.237 |
4.431 / 0.236 |
23. |
Hiroshi AOYAMA |
Repsol Honda Team |
Honda |
1'45.688 |
4.882 / 0.451 |
24. |
Stefan BRADL |
Athinà Forward Racing |
Yamaha Forward |
1'45.747 |
4.941 / 0.059 |
25. |
Loris BAZ |
Athinà Forward Racing |
Yamaha Forward |
1'46.239 |
5.433 / 0.492 |