DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Méhes meglátása: Félpapírforma

Megvolt tehát a második turbókorszak első versenye. Csillagos ötöst nem lehet rá adni, de kezdetnek nem volt rossz.



 

Ami bejött: a Mercedes gyors - és kissé megbízhatatlan. Megszerezték a pole-t és a győzelmet is, más kérdés, hogy mindig jobb vasárnap örülni, mint szombaton. Ezt most Lewis Hamilton érezhette leginkább a bőrén, aki alatt már start után csak öt hengerrel muzsikált az új motor. Viszont Rosberg meg agyonverte a mezőnyt, jelenleg a Merci legalább 1 másodperccel jobb körönként bárki másnál.



 



 

Szintén bejött, hogy az idei McLaren ezerszer jobb, mint a tavalyi volt. Rögtön összejött a dobogós helyezés, ami 2013-ban egyszer sem, ráadásul Ricciardo kizárása után már 2-3.-ak voltak a wokingiak, és Ron Dennis még szélesebben vigyoroghatott.



 



 

Bejött, hogy a Williams-Mercedest sem lehet összehasonlítani az elődjével, a Martini-felfestésű gépek ott vannak máris az esélyesek között.



 

És részben bejött, hogy a Ferrari nem versenyképes, de azt senki sem gondolta, hogy ennyire nem. Alonso csak annak örülhetett, hogy könnyű kézzel bánt el Kimi Raikkönennel, aki még mintha nem ébredt volna fel téli álmából.



 

A másik oldalon viszont ott vannak a meglepetések. Ami mindenképp örömteli, hogy máris három-négy olyan új név van ott a dobogó környékén, akik a jövő generációját jelenhetik. Az új Red Bull-szerzemény, Daniel Ricciardo parádésan vezetett, ez a hétvége a bajnokcsapat részéről csakis róla szólt, Vettel voltaképp semmilyen szinten nem szólt bele a küzdelmekbe, ami nyilván a technika számlájára írandó. Tehát nagyon felemás a mérleg a bikáknál, az autó jó is, meg nem is, az ausztrál kizárása pedig még egy plusz tányér fekete leves volt, desszertnek.



 

Szenzációsan kezdett Kevin Magnussen, mindenkinek rögvest Lewis Hamilton első versenye jutott eszébe 2007-ből. Ebből a dán srácból még lesz valaki, és könnyen elképzelhető, hogy Ricciardoval együtt a nagydíj-győztesek sorában üdvözölhetjük az idén.



 

De legalább ekkora dicséretet érdemel Daniil Kvijat, akinek szerződtetéséért a Toro Rosso kapott rendesen a múlt nyáron, ám most kiderült, igen csak belenyúltak a jóba. Az orosz legény simán bejutott a Q3-ba, majd pontot szerzett, elrabolva Vettel rekordját, ugyanis ő 27 nappal fiatalabb, mint a német volt, amikor szintén 2007-ben, Indianapolisban pontszerző lett a debütálásakor.



 



 

És ott volt még Valtteri Bottas produkciója, aki ugyan hibázott, de épp ez tette még érdekesebbé a versenyét: látszólag vert helyzetből küzdötte magát vissza oda, ahonnan távozott. Ez is bizonyította a Williams ütőképességét, amit sajnos Massa nem tudott bemutatni, mivel Kamui "Kamikáze" Kobajasi a rajtnál elintézte.



 

Egyszóval, versenyszinten sose rosszabbat - jobb, persze, lehet. Az, hogy a motoroknak milyen a hangja, lehet, hogy egyeseket zavar, a tévé képernyők előtt ez nem olyan súlyos tényező.



 

Jöhet Malajzia!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: