DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Méhes meglátása: Teszt No. 2.

Ma kezdődött az idei téli szezon második tesztje, ezúttal Bahreinben. Miután Jerez alatt már kiszörnyülködtük magunkat az autók kinézetén, most az lesz a fő téma, melyik gép mire képes.

Már ha ez kiderülhet. A tesztek sajátossága, hogy nagyon relatív módon kell kezelni az ott látottakat, adott esetben a teszteken mutatott teljesítmény köszönő viszonyban sincs a melbourne-i teljesítménnyel.



 

De most annyiban más a helyzet, hogy tényleg mindenki tiszta lappal indult, és tán mégis csak le lehet vonni valamiféle következtetést a tesztekből.



 



 

Jerez legnagyobb tanulsága az volt, hogy az autók nem csak csúnyák, hanem lassúak is. Ez utóbbi állítólag, legalábbis a pilóták szerint, jócskán fog változni, tehát gyorsabbá vállnak. Elég látványosan gyengére sikeredett a valahai turbó-úttörő, a Renault bemutatkozása, aminek leginkább a bajnok Red Bull csapat itta levét. Adrian Newey el is ejtett néhány szót róla, hogy az RB10 tervezése "agresszív" és hogy a "csomagot" még nem tudták integrálni minden oldalról. Ez ám a szép feladat a számára: most tényleg megmutathatja, hogy mi rejtezik a tarsolyában, bár motor szempontjából tényleg nem ő a hunyó. Azt még a "™80-as évekből lehetett sejteni (már aki emlékezett rá), hogy a turbómotorok elképesztő hőt produkálnak, tehát az egyik alapkérdés a hűtés lesz - aki ezt megoldja, az már bizakodhat. És ne felejtsük: Jerezben tizenvalahány fokban körözgettek, és hol van ez a hőmérséklet attól, ami majd forró éghajlatú versenyeken vár a motorokra! (Bár most Bahreinben sincs hőség.)



 



 

Kétségtelen, hogy jó lenne, ha a Vettel/Red Bull dominancia véget érne, legalábbis abba a nyomasztó mértékben, amit 2013 második felében megélhettünk. És erre vannak bíztató jelek: a Mercedes, a McLaren és a Ferrari eddigi szereplése. Kérdés, hogy a jó kezdet után mit produkál a Williams (hányan várjuk, hogy megjelenjen a klasszikus Martini-felfestéssel!), és hogy a most pályára küldött Lotus E22 a villás orrával okoz-e majd felhördülést a teljesítménye miatt is.



 

Minden nappal okosabbak leszünk - és közelebb kerülünk az Ausztrál Nagydíjhoz.

Mert úgyis ott dől el minden.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: