DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 30. kedd
F1

Méhes meglátása: Bemutatkozunk

A Lotus kezdte a totális low-key bemutatóval az idei évadban a virítást. Mivel manapság már minden online megy, bárki a helyszínen érezhette magát.

E téren is mennyi változáson ment át a Forma-1: valaha nem is nagyon volt kocsibemutató, illetve annyi, hogy kitolták a garázsból valamelyik tesztpályán a járgányokat. A Ferrari persze Fioranoban mindig rendezett egy kis parádét. Az 1990-es évektől kezdődött el iszonyú hajsza, ki tud fergetegesebb show-val előrukkolni. Tán Eddie Jordan vitte el a pálmát azzal, amikor a Royal Albert Hallt bérelt ki és a Spice Girls szolgáltatta műsort... Aztán a válság beköszöntével nagyon visszaszelídültek a rongyrázásra kidobandó dollárszázezrek. És való igaz, az internet elterjedésével nem számít már kiváltságos dolognak részt venni egy-egy bemutatón, bárki rákattinthat az élő prezentációra.



Ami meg már-már igénytelenséget szül, mint láthattuk a Lotus E21 hétfői leleplezésekor. Egy laza riporter, egy mérnök és a két pilóta bő negyedóra alatt lezavarták az egészet. Mert mit is lehet cifrázni a dolgot? Van egy új gép, amit épp hogy összecsavaroztak, nyilván csak arról lehet dumálni, mennyire bíznak benne, hogy majd gyors lesz. Ráadásul a Lotus totálisan ugyanolyan, mint az elődje, a magam részéről arra gyanakszom, hogy a felfestésen kívül semmi egyéb változás nem volt ezen az autón, amit megmutattak. Más kérdés, hogy már Jerezben is valószínűleg egy másik E21-est láthatunk majd, Melbourne-ről nem is szólva.

Ma jön az új McLaren Mp4/28, pénteken a Ferrari F138, aztán a Red Bull RB9-ese, úgyhogy nem fogunk unatkozni az elkövetkező napokban. A dél-spanyol pályán pedig jövő kedden már el is kezdik nyűni a kilométereket az új masinák, jön az adatgyűjtés, a javítgatások évada - van rá bő egy hónapuk. Azt mondják, a rutinos pilóták gyakorlatilag már az első nap végére tudják, hogy a kocsi, amiben ülnek, mire képes. Alonso egy éve az első teszten eltemette a bajnokságot - aztán lám, mi lett belőle. Szóval, a teszteknek, jobban mondva a tesztekről szóló kommunikációnak sem szabad bedőlni. Az azonban bizonyos, hogy az az autó, ami rögtön gyors és megbízható is, az ott lesz a bajnoksesélyesek között - lásd, például, Brawn-Mercedes 2009-ben.

De előbb még élvezzük az első téli F1-fecskéket. Ha nyarat nem is csinálnak, még együtt sem, a rajongók szívében melegséget hoznak, az tuti!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: