"A McLaren biztosan nyer még, de most Kínában nagyon szerény hétvégéjük volt" - írta Coulthard a BBC-n megjelent cikkében. "Idén ez volt az első eset, hogy nem volt egy olyan autójuk, ami top 10-es eredményre képes, és nagyon nehéz megérteni, hogy miért is vannak ebben a helyzetben.
Hogy lehet, hogy egy csapat ilyen komoly forrásokkal, ennyire le van maradva, pedig egyike annak a négy csapatnak, akik a Mercedes erőforrását használják, amely a legjobb jelenleg az F1-ben? A McLaren a leglassabb az összes Mercedes motoros csapat között, még az üzemanyag hatékonyság területén is le vannak maradva, bár a McLaren beszállítója különbözik a többi Mercedes motoros istállóétól. De az is nyilvánvaló, hogy az autójuk sem olyan jó, mint a többieké.
A McLaren hátsó felfüggesztési dizájnja egyedi, ahol a lengőkarokat is felhasználják arra, hogy elszorító erőt termeljen. Ez azonban nem terjed el, mert amikor a többi istálló megvizsgálta a koncepciót látták, hogy bár ez elszorító erőt termel, de ugyanakkor jelentős légellenállást is okoz, így nem alkalmazták azt.
Az autó tervezése során tudatos döntéseket akarsz hozni, de amikor megnyered a világbajnokságot, akkor te nem igazán tudod, hogy miért is működött minden. És ugyan ez a helyzet akkor, amikor nem nyersz, és erre a McLaren remek példa. Ugyanazokkal az eszközökkel dolgoznak, amivel 2012-ben hét verseny is nyertek, míg most nem versenyképesek.
A McLaren a történelme során mindig is tudta, hogy mérnöki eszközökkel hogyan jusson ki a nehéz helyzetből, de jelenleg úgy tűnik, hogy ugyanannyira híján vannak a mentő ötleteknek, mint amennyire az autójuk nélkülözi a szponzori logókat."