Kissé árnyalta ugyan a helyzetet, hogy az egykörös tempókról még mindig nem kaphattunk teljesen pontos képet, hiszen a szezon második kvalifikációját is elmosta az eső. A mostoha körülmények között Lewis Hamilton csak egy hajszállal, Sebastian Vettel előtt 55 ezreddel tudta ismét megkaparintani a pole-t, míg Nico Rosberg jelentősebb lemaradással a harmadik helyre állhatott fel.
A startnál Hamiltonnak nem okozott gondot az élen maradni, és bár Rosberg is feljött mögé, nem tudta tartani a lépést brit csapattársával, aki ezúttal műszaki hibától mentesen el tudott jutni a célig, és jelentős előnnyel nyerte meg második versenyét a Mercedes színeiben.
Egyértelműen a Red Bull volt a második erő, akiknél Sebastian Vettel végig maga mögött tudta tartani az első futam hősét, Daniel Ricciardót. Az ausztrállal azonban sokkal rosszabb dolgok történtek annál, mint hogy egyszerűen kikapott volna csapattársától: a második bokszkiállását elrontották a szerelői. A rosszul rögzített bal első kerekét ugyan még a bokszutcában észrevették és helyrehozták, de ez már nem mentette meg Ricciardót a 10 másodperces stop&go büntetéstől és a bahreini tízhelyes hátrasorolástól az ilyen vétségeknél idénre bevezetett fokozott szigor nyomán. Talán már nem is bánta ezek után, hogy első vezetőszárnyának leszakadása miatt - ami talán szintén a kiállás során sérült meg - végül fel is kellett adnia a futamot.
Ezáltal máris kettő, sőt, a következő futam rajtbüntetésével együtt három versenyét tette tönkre a Red Bull a hozzájuk nagy reményekkel érkező Ricciardónak, ami máris megindította a találgatásokat: a csapat akarva-akaratlanul a második ausztrál versenyzőjével is ugyanolyan mostohán fog bánni, mint Mark Webberrel tette?
A Ferrarinál eközben még inkább kihangsúlyozódtak a problémák: Fernando Alonso ugyan negyedikként ért célba, de egyik legnehezebb versenyének titulálta a sepangit, ahol autója nehéz vezethetősége és a motorerő hiánya miatt tehetetlennek érezte magát az 56 kör során. Kimi Raikkönen eközben elesett a pontszerzéstől, miután az első körben összekoccant Kevin Magnussennel, és defekt miatt nem tervezett kerékcserére kellett kihajtania.
A Williamsekben éledezni kezdett egy biztató szezon csírája, de az esős időmérő elismerten visszavetette őket, majd pedig a versenyüket egy feleslegesnek tűnő hibával tették emlékezetessé. Felipe Massa a hetedik helyen haladt, a valamivel frissebb gumikon pedig utolérte őt Valtteri Bottas. A csapat úgy érezte, a finn még befoghatja az előttük haladó Jenson Buttont, ezért közölték a brazillal, hogy Bottas gyorsabb nála, engedje el. A rádióüzenet fájdalmas emlékeket ébresztett az Alonso mellett sokáig alárendelt szerepet játszó Massában, aki nem is tett eleget a kérésnek. Ezáltal máris súrlódással kezdődött új élete a Williamsnél, a csapat pedig átgondolatlan üzenetével a következő hetekre magára rántotta a média figyelmét.
A Mercedesnél persze semmit sem érzékeltek a mögöttük zajló eseményekből, újkori történetük első kettős győzelmét szerezték, Hamilton pedig megkezdte a felzárkózást csapattársára.
A Malajziai Nagydíj végeredménye:
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | |
2. | Nico Rosberg | Mercedes | |
3. | Sebastian Vettel | Red Bull | |
4. | Fernando Alonso | Ferrari | |
5. | Nico Hülkenberg | Force India | |
6. | Jenson Button | McLaren | |
7. | Felipe Massa | Williams | |
8. | Valtteri Bottas | Williams | |
9. | Kevin Magnussen | McLaren | |
10. | Daniil Kvyat | Toro Rosso | |
11. | Romain Grosjean | Lotus | |
12. | Kimi Raikkönen | Ferrari | |
13. | Kamui Kobayashi | Caterham | |
14. | Marcus Ericsson | Caterham | |
15. | Max Chilton | Marussia | |
Kiestek: | |||
Daniel Ricciardo | Red Bull | ||
Esteban Gutierrez | Sauber | ||
Adrian Sutil | Sauber | ||
Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | ||
Jules Bianchi | Marussia | ||
Pastor Maldonado | Lotus | ||
Sergio Perez | Force India |