A bajnoksághoz 2006-ban csatlakozó csapat eddigi versenyzői számára kétféle út létezett: vagy felkerültek a Red Bullba, ahol futamokat is sikerült nyerniük - erre eddig Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo voltak képesek -, vagy a csapat megvált tőlük, és ez az esetek többségében Forma-1-es pályájuk végét is jelentette. Scott Speed, Sebastien Bourdais, Sebastien Buemi és Jaime Alguersuari egyetlen csapatnál sem vezettek a Toro Rossón kívül. Vitantonio Liuzzi az egyedüli kivétel, aki másfél évvel menesztése után a Force Indiánál élesztette újra karrierjét, Giancarlo Fisichella Ferrarihoz csábulásának köszönhetően.
"Az eddigi versenyzők közül azt hiszem, ő a legjobb" - mondta Tost, alighanem Vettelt és Ricciardót leszámítva. Utána aztán kissé elbizonytalanodott: "Habár Sebastien Buemi is jó munkát végzett és szintén nagyon tehetséges versenyző, amit a Toyotánál meg is mutat" - utalt a svájci jelenlegi Hosszútávú Világbajnokságon való szereplésére, ahol a pontverseny élén áll.
Vergne célja elkerülni elődjeinek sorsát, amiben csapatfőnöke is bízik. "Igazán remélem, hogy talál ülést a Forma-1-ben, mert eddig nem tudta megmutatni az igazi potenciálját a csapat miatt: az autó egyszerűen nem volt elég megbízható. Ezért remélem, hogy a szezon második felében lesz lehetősége megmutatni, amit lehet, mivel szerintem megérdemelné, hogy az F1-ben maradjon."
"Ne feledjük el a Toro Rosso filozófiáját. Ez a csapat a fiatal versenyzőknek szól, és három év után már nem vagy fiatal versenyző" - védte meg a 24 éves Vergne menesztését a csapatvezető.
A francia harmadik évét tölti a Toro Rossónál, az első szezonban több pontot szerzett, mint a fél év tapasztalattal már rendelkező Daniel Ricciardo, a másodikban néhány ponttal elmaradt az ausztráltól. Az első évben 17. lett a bajnokságban, a másodikban kevesebb ponttal a 15. Jelenleg 11 egységével a tabella 13. helyén áll, csapattársa, Danyiil Kvjat előtt.